söndag 30 januari 2011

Yttrandefrihet!

Folk går verkligen igång när man har olika åsikter :)
Jag diskuterade vidare i en fråga liknande den som handlade om att Lindex hade "olika storlekar på samma storlekar" men denna gång handlade det om detta: http://www.aftonbladet.se/wendela/article8483610.ab...
Jag tycker absolut att barn ska ges samma möjligheter oavsett kön men man behöver ju inte överdriva! När jag förespråkade detta i en konversation på Facebook fick en vis liten kvinna spader, hängde ut mig på hennes blogg där hon skrev att jag hade fientliga, omänskliga åsikter, HAHA!
När vi diskuterade kvinnlighet och manlighet, något hon vill ska försvinna, frågade jag då varför hon ville operera sina hängbröst? Om det var för att män inte tänder på hängbröst och varför hon då isf skulle bry sig!? Kvinnan svimmade nästan och började prata personangrepp. Hon hoppades inte jag skulle få någon arbetsgivare osv...
Herregud, man behöver inte förändra världen. Tycker man på ett visst sätt räcker det ju med att man ändrar sin egen syn!
Jag håller inte med om att barn behandlas olika beroende på vad de har för kläder på sig och jag anser att vissa arbeten inte är ämnade för kvinnor då de exempelvis inte besitter samma styrka! Det står jag fast vid...
Alla ska ges samma möjligheter men då ska de också ha samma skyldigheter (syftar då i äldre dagar)! Barn på en förskola ska få leka med bilar/dockor oavsett kön och få vara med och leka oavsett vad de har för kläder men när kvinnor exempelvis söker in till brandmän ska de också krävas på samma resultat som en man!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar