söndag 23 januari 2011

Todays shopping:

Dialog mellan Ellioth och mig i duschen nyss:
(Ellioth stod och pratade med M och lade inte märkte till vad jag sysslade med först...)
E: - Meeen mamma, va har du gjort?? Skiiitunge!
S: - Det är rakskum, mamma ska raka benen, du vet tjejer tycker ju inte så mycket om hår!
E: (funderar en liten stund) - Mamma, när jag blir mamma ska jag också raka benen!
S: - Men gubben, du är ju pojke, du kan inte bli mamma. Men du kan ju bli pappa och då kan du ju raka bort skägget, precis som pappa gör!?
E: - Åhhhhh!

Sötungen :)

Det blev som sagt en promenad ner på stan för oss efter lunch. Jisses, vad skönt det var! Det var på nollan och solen sken! Barnen däckade direkt utanför porten så vi gick och njöt, höll varandra i handen och pratade...Det gäller att ta tillvara på "egentiden" :) Det blev såklart några fynd på stan. Josse hade köpt så fina skor till Kellis igår så jag var självklart tvungen att springa ner och titta om det fanns några kvar till våra grabbar, och det gjorde det ju :) Det bästa var priset... Normalpriset var 599:- men på det var det 70%. Vi gav alltså 359:- för två par vårkängor, sjukt bra!

Här är alla fynd:

"Having a bad hairday"-mössa till lillprinsen!
Pjucksen! Galet snygga!
Ring till mig!
Efter vår lilla shoppingtur tog vi bussen hem. Väl hemma slängde vi oss några "pizzamackor" (som Ellioth kallar dem) medan Elton totalvägrade och var jättegrinig. Då kände vi att pannan hettade och tempen visade såklart 39 grader. JÄVLA SKIT! Kan vi få bli av med all sjuka snart?

Nu sover barnen och jag och mannen ska krypa upp i soffan och vänta på Solsidan!
Trevlig kväll!



Till anonym:
Jag håller tyvärr inte med om att bortskämd=ouppfostrad!
Och vad definierar bortskämd egentligen? Man kan ju vara bortskämd på många olika sätt.
Jag vet många bortskämda barn som är väluppfostrade!
Jag har alltid varit bortskämd, mest på kärlek och "tjänster", och jag vill faktiskt säga att jag alltid varit väluppfostrad!
Vad säger ni andra läsare?

6 kommentarer:

  1. Jag håller med dig om att man kan vara bortskämd på olika sätt... Jag är också bortskämd med otroligt mycket kärlek och föräldrar som alltid ställt upp på mig, hämtat och lämnat osv. Har aldrig behövt åka buss m.m. Däremot är jag inte bortskämd med att bli tilltryckt pengar hela tiden utan har fått lärt mig att man får "tjäna" sina egna pengar som man sen får välja väl hur man vill spendera :) Så jag skulle vilja säga att jag är bortskämd men inte ouppfostrad för det :) har alltid från när jag var liten fått beröm för att vi är artiga och trevliga jag o min syster :) o även nu är vi båda omtyckta för att vi är rätt enkla att umgås med :) Vart är mössan köpt?? Vill ha en likadan till Jonathan ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig helt och fullt! Helt olika saker. Kramar till dig!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig Sofia!
    Klart man kan uppfostra sina barn även om man skämmer bort dom. Om man kan skämma bort sina barn så ska man ABSOLUT göra det.
    Åter igen kanske lite avundsjuka läsare!
    SKÄM BORT DINA BARN ALLT DU KAN så länge dom får veta vad som är rätt o fel.

    SvaraRadera
  4. Aj aj, aldrig ställa nya skor på bordet ;-)

    SvaraRadera
  5. Tror/tycker inte att dina barn är bortskämda, men de är omtyckta!

    SvaraRadera
  6. Mössan fanns ju inte i våran lilla skitstad =P Så får fortsätta min jakt ;-)

    SvaraRadera