lördag 8 januari 2011

Såå sjuk.

Såhär snygg var min man när han hälsade på mig igårkväll. Inte bara munskydd, utan munskydd med visir :)

Usch, vilken hemsk natt jag gått igenom. Jag minns inte att jag varit så sjuk någon gång tidigare.
När jag skulle sova igårkväll kom huvudvärken och värken i benen tillbaka. Tempen visade 38.8. Fick både panodil och Ipren men när det inte hjälpte fick jag en morfinspruta i magen. Efter det sov jag gott en stund tills de kom in och skulle ta kontroller på mig (har gjort det varannan timme hela natten). Då hade huvudet börjat värka lite igen och tempen visade 39.2. Sov gott en stund till på två panodil. Sedan vaknade jag och hade sådan frossa att jag höll på att skaka ur sängen och huvudvärk och benvärk var tillbaka. Tempen visade denna gång 39.6 så jag fick två panodil och en Ipren till. En timme senare visade tempen 39.7 grader och jag stod inte ut med huvudvärken så då fick jag en morfinspruta i magen igen och så fick jag även andas syrgas. Nu, 2,5 timme senare är jag feberfri och mår helt okej. Hoppas det håller i sig.

När jag hade så ont i huvudet igårkväll så hade de ringt på sin doktor så hon skulle komma och göra ett ryggmärgsprov på mig men jag var helt skräckslagen så vi sköt på det tills idag när M kunde vara med. Dock hoppas jag att det inte behövs alls nu?!

1 kommentar: