torsdag 20 januari 2011

Hoho?

Vad tyst och lugnt det blev här på bloggen! Farbror Blå är fortfarande respektingivande, tur det!

Hade en liten rolig dialog med en kille på Fritidsresor idag. Jag har nämligen beställt och fått ett Comviq-kontankort för att kunna ringa billigt ner till hotellen i Thailand. När jag ringde på hotellets nummer idag så var det dock ingen som svarade så jag ringde Fritidsresor för att se om de hade lämnat fel nummer. Jag förklarade situationen, att jag hade min mamma och pappa på ett hotell i Thailand och att jag ville ringa dem men att jag kanske hade fel nummer. Först bad han lite stressat efter bokningsnummer, vilket jag förklarade att jag inte hade och då kläcker han superstressad:
-"Men du du du kan vara lugn, vi vi har inga rapporterade skadade svenskar på något av våra hotell i Thailand!"
Haha. Hade inte pappa messat fem minuter tidigare så hade jag nog blivit lite rädd.

Moren och faren hade det i alla fall toppen. De berättade att telefonen på rummet hade ringt igårkväll och någon hojtade "ROOOOOM SERVICE". "Va?" frågade mamma (hon är inte jätteduktig på engelska) och personen i andra änden hojtade ännu en gång "ROOOOM SERVICE". Då gick det upp för henne, det var Jonas! Jonas är en gammal vän till mig, det var honom jag backpackade med i Thailand för några år sedan. Nu är han där med sin flickvän Frida och de anslöt till mamma och pappa för att dricka lite gin & tonic :) Schysst att mina kompisar hälsar på MINA föräldrar i Thailand, jag då:)?

Neeej, nu är jag aptrött och sitter med ångesten allan. Körde en timme på löpbandet på gymmet förut och nu har jag ätit en After Eight. Bara en, jag vet, men det räcker för herr ågren ska komma på besök. ÅHH! Var sjukt nöjd med min halvil iaf då jag egentligen bara hade tänkt att köra en sisodär 3 km (30 min)!
Så nu blir det sängen...Imorgon eftermiddag ska jag få snuffa bebis :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar