söndag 9 januari 2011

Feberkramper!

Här ligger lillsjukling på avkylning <3

Landstinget levererar faktiskt idag! Ringde 1177 i tårar, då Ellioth för en liten stund sedan fick feberkramper, där jag fick prata med en jättegullig sköterska (det brukar bara vara sura, otrevliga kärringar). Hon förstod min oro och ringde upp till BAVA där ingen svarade. Hon fortsatte prata med mig samtidigt som hon fortsatte försöka nå dem vilket hon tillslut gjorde. De skulle ringa upp mig därifrån och det dröjde bara några minuter innan de gjorde det sedan. Ellioth hade hunnit lugna ner sig under tiden och tom somnat. Jag har hört att feberkramper är farligt och det hade jag rätt i. Det är dock om det håller i sig längre än 10-15 min förklarade den andra söta sköterskan på BAVA. Skönt! Nu fick jag något att gå efter liksom! Ellioth krampade i ca 5...
Vi var välkomna upp till dem men efter att ha pratat med henne kändes det ju jättelugnt!

Nu sover prinsen gott på soffan, med fyra (ja, vi hade bara minsta sizen hemma) suppar i rumpan :)
Elton ligger i sin säng och gråter och Mange sitter bredvid och sjunger för honom. Vi hade tänkt oss en kväll i varandras famnar, då det var över en vecka sedan, så det blev inte riktigt som vi tänkt oss :) Så är det ibland!

Godkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar