onsdag 2 oktober 2013

Tekniken går framåt

 
Hur coolt är det inte att man nu kan sitta och "chatta" med någon som sitter uppe i ett flygplan? Enligt mig är det helt fantastiskt! Tekniken går framåt kan man ju lugnt säga! Jag var typ 12 år när vi köpte en dator. En stor klump som tog upp ett helt skrivbord. Det var väl i samma veva min pappa skaffade mobiltelefon... En ganska stor en den också, med en antenn man drog upp när man skulle ringa. Sms:ade man med antennen uppe också? Sms, vad var det? Haha! När jag var 14 fick jag en egen mobiltelefon, en Nokia 5110. Tjock, tung men jo, det gick sms:a. Man kunde till och med spela Snake på den. Snake tänker ni ungdomar, googla!...Sjukt avancerat spel!? När jag var 16 fick jag en Nokia 3310, som en 5110 fast mycket mindre och tunnare. När jag var 17 eller 18 hade jag en pojkvän som fick någon form av ny Nokia, med färgskärm, det var ju helt galet coolt! Jag minns att jag lånade den en gång, det var på en svensklektion och till och med läraren var framme och ville klämma på den för det var sååå nytt med färgskärm! Idag då? Jo, varenda liten unge springer omkring med sin iPhone och Facebookar och Instagramar. Och nej, jag kan glatt erkänna att jag nog inte skulle klara mig utan min! Man gör ju allt med den... Ringer, sms:ar, håller sig uppdaterad om vad grannen gör (Facebook/Instagram), googlar recept och sjukdomar, för över pengar när man är nere på stan och hittar det där sjukt snygga skorna (fast pengarna är slut- tur det finns sparkonton OCH Iphone!) och för att inte tala om när man knappar in adressen till den där nya butiken och telefonen visar dig vägen dit! ...Och som Elton, han var king på iPaden redan när han var 2,5 år! När jag en dag ska berätta om min 3310 kommer ju mina kids tro att jag levde samtidigt som dinosaurierna, ändå fick jag den där 3310:an bara 7 år innan Ellioth föddes... Galet! Jo, men summa summarum, jag ville egentligen bara berätta att jag uppskattar wifi på Norwegians flighter så jag kan prata lite med min numera väldigt resande man! God natt då! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar