onsdag 9 oktober 2013

Fadderbarn

Kul dag. Tillbaka på noll. Ellioth vaknade med 39-graders feber och Mange for ju till Göteborg. Jag får alltid stå tillbaka min skola för hans jobb, något jag är så satans trött på... Min fina pappa ställde i alla fall upp och tog Elton, jag och Ellioth åkte till vårdcentralen. Ellioth fick för ett par dagar sedan några bett som svullnade upp till stora bölder och nu med den höga febern ville jag kolla upp detta. Dock hade de ingen öppen mottagning på vårdcentralen idag då de inte hade någon läkare. En sköterska tog sig ändå an Ellioth och hon trodde inte betten och febern hörde ihop men om det inte hade blivit bättre imorgon skulle vi höra av oss igen. Tavegyl fick vi med oss hem till kvällen och så blev vi rekommenderade att åka till Apoteket och köpa Hydrokortisonsalva, så det gjorde vi. Väl där träffade vi en väldigt trevlig kille från Plan och vi bestämde oss för att skaffa oss ett litet fadderbarn, något vi pratat om länge! Så snart kommer vi börja brevväxla med en liten pojke på Dominikanska Republiken samtidigt som vi stödjer en hel by med utbildning, mat och rent vatten. Det känns bra i hjärtat! Gillar inte det här med att ha ett speciellt barn man stödjer så det här var ju ypperligt! Man får ett eget fadderbarn som man brevväxlar med men pengarna går till hela byn! Toppen! Vi fick ett varsitt armband som bevis (vilket även bevisar att vi stöder kvinnors rätt i samhället) och Ellioth har redan tagit på sig sitt vilket ni ser ovan!
Nej, nu ska jag fortsätta plugga här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar