torsdag 10 oktober 2013

Ohållbart!

Är såååååå satans trött på situationen som råder hemma hos oss! Middag = ångest, för varje måltid innebär bara massor bråk och tjut. Våra ungar äter ingenting (förutom panerad kyckling med ris) i matväg och jag får panik på det. Från och med idag är det slut med välling (vilket de äter morgon och kväll), det blir inget fredagsmys, inget godis, inga kex eller kakor och ingen läsk för dem på en bra tid framöver utan nu får de börja äta mat. Mat och vatten, ingenting annat. Elton sitter fortfarande, i skrivande stund, och tjuter vid matbordet och då började vi äta vid 18.20. Han gnäller på att maten är kall, åhfan? Han får sitta tills han ätit upp nu. Ellioth hade en tugga kvar efter en timme men han tyckte det var lite för mycket "ketchup" på den men jag tvingade honom äta det ändå. Resultat- hela badrummet nedspytt! Så fort han äter något han är ovan med (eller har bestämt sig för är äckligt) klöks han och sedan spyr han. Normalt? No! Redan på förra förskolan nämnde de detta som en "ätstörning" så det är dags att gå och prata med någon tror jag...

Och paniken när man har emetofobi och står ensam hemma med ett badrum fullt av spyor då, fy f*n! Som tur var kom M hem fem minuter senare och tog över. Jag ligger nu instängd på rummet och är livrädd att det är maginfluensa! Vilken jävla kväll alltså! Jag vaknar gärna till en ny, bättre dag imorgon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar