onsdag 2 oktober 2013

Ge mig mer timmar på dygnet!

Här hemma firar vi lill-lördag med pannkaksmiddag och till efterrätt fick man glass! Det uppskattades av två utsvultna killar som inte är några hejare på att äta på förskolan (har aldrig varit)!

Annars har dagen gått i ett som vanligt, och än kan jag inte gå och lägga mig... Lämnade kidsen på förskolan vid 9 och körde racer hem för att ta tag i all litteratur som ska läsas till fredag. Slocknade en timme mitt i, välbehövligt för förkylningen tror jag. Fortsatte att läsa och innan det var dags att hämta hem grabbarna redigerade jag skrivuppgiften lite. Dock finns det mer att göra där, samtidigt som 30 sidor av litteraturen återstår så jag vet vad jag gör ikväll samtidigt som Bonde söker fru får gå i bakgrunden... Efter jag hade hämtat hem kidsen for vi ut på en liten cykeltur med stopp i lekparken. Sedan kom morfarn och hälsade på en stund medan jag satte igång med pannkakorna. Nu sitter vi mätta och glada på soffan men ingen ro, ingen vila, kidsen ska in i duschen. Sedan ska de sövas och efter det ska tvätten hängas... Ja, dags att ta tag i allt. En eloge till er ensamstående alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar