fredag 11 oktober 2013

Nära döden



Sjukt att jag sett den här filmen säkert tjugo gånger utan att inse att jag känner personerna i den...Idag träffade jag en pappa till grabbarnas kompisar från deras förra förskola. Vi pratade lite om nutid och framtid och jag berättade då om min stundande praktik i Thailand. Han berättade då att de var där 2004 "när allt hände" som han valde att nämna det. Sedan fortsatte han berätta på engelska (för att hans barn inte skulle höra) och hela jag rös. Han bad mig söka på hans namn på Youtube, här är resultatet... Den där tsunamin är något som tog hårt på mig och jag påminns ofta om den. Dessa personer i filmen klarade sig med någon minut, jag med två veckor. Vad små vi människor är på jorden egentligen... Djupa tankar en fredagkväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar