torsdag 17 oktober 2013

Mästermoussaka

Det här är moussaka, VÄRLDENS GODASTE moussaka! Den står just nu i min kyl, för jag knyckte den! VILKEN LYCKA! Jag toklängtar efter att få äta den till lunch imorgon (okej, jag ska dela den med min man)!

För att göra en lång historia kort. Jag stannade lite länge hos Sofia för ett par veckor sedan och hamnade mitt i middagen. Introducerades till hennes moussaka och öste i mig SJU portioner! Det var liksom det godaste jag ätit! (Jag har aldrig fått det hemma, åt det sist på gymnasiet!). Idag skulle jag möta upp Sofia & Mogge för att ha sällskap med dem till ett föräldramöte på förskolan. Hon råkade då nämna att de bjöds på moussaka till middag i Malmslätt idag och då rååååkade jag bli 1,5 timme tidig och hamnade mitt i middagen IGEN. Vad tråkigt liksom :) Sofia hade gjort en superstor form och en liten form och den lilla blev lustigt nog över så jag förhandlade till mig den. Eller nja, jag knyckte den! Och innan dess åt jag TRE megaportioner och slickade ur form och slev därefter. MUMS!

Så om ni nu behöver receptet på denna moussaka så är ni lite fel ute. Då får nig googla Sofia Behrendtz så finns det säkerligen något nummer till henne där ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar