lördag 19 oktober 2013

Jag VILL vara smal!

 
 
Jag fick den här kommentaren till mitt föregående inlägg. Är inte den lite motsägande sig själv? Jag är kroppsfixerad och då är det synd om min man, why? Han överöser mig med komplimanger varje dag, han gillar min kropp. Däremot gjorde han inte det innan när jag var tjock (har han erkänt nu i efterhand), för han gillar inte tjocka tjejer. Och jag trivs inte som tjock. Det är väl inga konstigheter? Det är jag som ska leva i den här kroppen och för att må bra behöver jag vara smal och få träna. På det har jag ett intresse för kläder och mode, jag gillar att klä upp mig, sminka mig och känna mig snygg!
Jag förstår inte människor som väljer att vara tjocka, jag förstår inte heller hur en person inte kan bry sig om vad den sätter på sig eller hur håret ser ut.
Men det är jag. Man värdesätter olika saker i livet. Någon skulle säkert säga; "Varför bry mig om hur jag ser ut? Jag har min man, jag har mina barn och vi är friska...". Varför nöja sig med det tänker jag då?
Sedan har jag också dagar då jag har mjukisbyxor, slänger upp håret i en knut och struntar i att sminka mig. Men jag gillar inte att gå ut så!
Låt mig vara fixerad, jag OCH MIN MAN, trivs med det!
 
Och på tal om det så var jag på IKEA idag, SVETTIG och i TRÄNINGSKLÄDER. Och ja, jag mådde lite dåligt att gå klädd så. Men jag hade funderat på den där "vågade" mattan hela natten och blev bara mer och mer förälskad. Så nu är den vår och den kommer bli ursnygg i vårt nya vardagsrum!
Vad tycker ni?
 

 
Egentligen var vi bortbjudna ikväll men våra vänner var tvungna att ställa in i sista sekund då deras son fick hög feber. Jättetrist då vi inte setts på så länge men det är ju tyvärr sånt som händer när man har barn. Och det kommer ju tusen nya tillfällen så...
Vi tänkte om och åkte ner på stan och gick och åt på Steves ikväll. Det blev alldeles lagom, vi ville inte gå på någon "riktig" restaurang med våra kräsna ungar, och alla var nöjda och glada. Nu har vi landat i soffan med godis, chips och läsk!
Jag ska dock snart smyga över till grannen och dricka lite vin :)
 
Trevlig kväll godingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar