torsdag 3 oktober 2013

Liten blir stor

Mitt lilla hjärta sover nu gott i min famn <3

Usch, jag tycker det är så jobbigt när kidsen är sjuka för jag blir världens hönsmamma. Måste titta, känna och vara nära hela tiden. Detta är nog sviter efter Ellioths feberkramper han hade när han var liten, sjukt läskigt! Sjukt att jag skriver "när han var liten", han är ju fortfarande liten. Eller? I vissa fall har han blivit sååå stor! Som ikväll... Sedan ett par dagar tillbaka har det bestämts att han ska sova över hos Tuwa imorgon. Han har inte varit nådigt uppspelt över detta! Det första han sa var: "Då vill jag inte dricka välling där!", antagligen är det en känslig punkt. Jag har dock uppmuntrat honom att det är nyttigt och inte alls fel att dricka välling när man är fem så sedan sa han att han ändå ville det. Han dricker fortfarande i flaska, i kopp är ju vidrigt (han klöktes när vi testade!). Men ikväll ville han (kanske mest hans mor) testa att somna utan välling... Han hade ätit pizza och bullar precis innan så magen var ändå mätt! Han gick och borstade tänderna själv och kröp sedan ner i sin säng (vi läser och sjunger vanligtvis!). Ett litet pip om välling men sedan somnade han på två sekunder. Då kände jag verkligen, hur stor har han blivit egentligen??? Imorgon ska han liksom sova över hos en kompis! Hjälp! Samtidigt är det så härligt med en så stor (liten) kille som man kan föra ordentliga resonemang med. Och alltid är det tusen frågor och så suckar han när jag inte kan svara (Varför är det inte ryggstöd på en cykel? Vad svarar man på en sån?) :)

Nähe, bära in den här skrutten och ta en snabb dusch kanske? Imorgon måste vi till skolan på seminarie, hoppas febern är borta då!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar