fredag 10 april 2009

Schampoo

Kom just ut från en underbar stund i duschen (NEJ, jag onanerade inte) där jag stod och drömde mig tillbaka till tidigare år...
Idag plockade jag nämligen fram mitt sommarschampoo, Herbal Eccenses- Nyponros, en av mina stora favoriter! Jag är ju egentligen uppvuxen med sånt här dyrt hårsalongsschampoo, som min mamma predikat om under hela min barndom, men som jag bröt mig loss från i sena tonåren då jag hittade detta schampoo!
Det var så att min dåvarande pojkväns mamma använde detta schampo och eftersom jag mestadels bodde där så brukade jag ju då detta schampoo som jag senare kom att fastna för.
Det var nämligen så att pojkvännens pappa hade ett litet fling med en dam som bodde ute i Varamon där vi då hängde den sommaren...
Man solade hela dagarna och sen på kvällarna så hade vi med oss det här schampoot och tvättade oss i sjön med det... Ni som vet hur klart och fint vatten Vättern bjuder på (och kallt) förstår nog hur gott och friskt huden och håret luktade efter denna behandling!
Det luktar liksom på något sätt extra gott när man tvättat sig i en sjö...
Hela den sommaren var helt underbar (om man bortser från kärleken) och när jag nu använder det här schampoot igen så far tankarna tillbaka till den tiden...

Samma sak är det egentligen med Sunsilks rosa flaska, vilken jag hade med mig när Jonas & jag backpackade i Thailand i två månader, den får mig nästan till ännu starkare minnen!
Vågar inte ens använda det schampoot nu för då kommer min längtan tillbaka "hem" till Thailand slå ner som en bomb...

Har inte ni speciella "sommarschampoon" eller speciella farvoriter?
Dofter som får er att se tillbaka på massor minnen?

Dofter är nog ett himla bra sätt att minnas!

1 kommentar:

  1. Jag har också en massa dofter som påminner en om en massa underbara minnen. Allt från kvällen jag träffade Marcus, en underbar resa, en fin sommarkväll & tusen andra minnen! Jag skulle dö om jag förlorade luktsinnet för det är s fint att minnas allt vackert med enbart en doft!
    Glad påsk!

    SvaraRadera