tisdag 21 april 2009

Jag hatar djur!

Ni som känner mig vet nog att jag inte är så värst förtjust i djur!
Jag är rädd för både hundar, katter, kaniner, ja you name it...Min största rädsla hyser jag dock för vargar och rävar! Fy tusan, bara jag ser en på tv så ligger jag under täcket och skakar!
Däremot, som nu när jag är sjuk, så är det Animal Planet som står på hela dagen...Jag älskar verkligen djurprogram, det är det bästa som finns :) Då är dem på lagom avstånd liksom :)

Förut såg jag ett program som handlade om sälar...
Jag mindes då att när jag var sådär 4-5 år så önskade jag mig en säl i födelsedagspresent! Jag tyckte dem var så himla söta (och vem skulle inte kunna motstå den här lilla godbiten på bilden under?)...Den stora dagen kom, och gissa vad jag fick? Jo, ett kort på en säl! Jag tror jag aldrig varit så besviken som jag var då!

Sälen i programmt idag dog, usch. Hans mamma var tvungen att ge sig ut till havs för att fånga sig lite fisk för att kunna producera mjölk till sin unge. Väl nere i plurret kom en späckhuggare och åt upp henne. Sälungen låg där på stranden och blev svagare och svagare medans fåglarna pickade på honom. Han försökte amma en annan sälmamma men hon bara bet honom och slängde bort honom. Usch, sådär blir jag känslig...

Nog om sälar.
Nu måste jag ta hans om världens tröttaste unge,
han ska få somna på min mage nu medans pappsen lagar lasagne till oss.
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar