söndag 26 april 2009

En helg i Ljungan!

Då är vi hemma igen efter en "pappa-fri" helg ute i Ljungsbro...
Gårdagens bestyr bestod i att snappa upp all sol och försöka samla krafter till morgondagen (då jag börjar jobba igen) medans Ellioth busade, busade och busade. På kvällskvisten hann vi med en liten date med Sofie & Liam också, först i lekparken och sen gick vi hem till dem (eller Liams mormor rättare sagt!). Sofie är en gammal klasskompis till mig sedan låg-och mellanstadiet så vi hade en hel del spännande att prata om :)

Idag förväntade vi ju oss fint väder men såfort vi plockade ut unge och solstolar gick solen i moln och strax därpå började störtskurarna. Ellioth och jag tog en liten middagslur men efter det gick vi ut en sväng iaf...Vad är det som säger att det är tråkigt att vara ute när det regnar? Snarare tvärtom tyckte Ellioth, det fanns ju tusentals små vattenpölar att plaska runt i :)

Han har blivit så stor nu, det märks på så många sätt... Han öpnnar dörren och går ut själv, han har en vilja som heter duga och dessutom så börjar han verkligen förstå när man pratar med honom. Han nickar och säger "ta-ta" om man ger honom något. Sen fick vi oss ett gott skratt i badrummet idag...Ellioth plockade fram ett trosskydd från skåpet, knallade fram till mormor, lyfte på hennes klänning och försökte stoppa ner trosskyddet i trosorna, haha :) Så han förstår nog mer än vad man tror!

Nu ikväll har jag skjutsat iväg mamma, pappa och mammas väninna Kicki till flygplatsen i Norrköping varifrån dem stack vidare till Turkiet!
Jag tror det var första gången som jag inte var avundsjuk på dem, då jag med detta illamående hellre stannar här hemma. Men lite sorgligt kändes det självklart och så blev man sådär lite nostalgisk...Förut åkte vi alltid till flygplatser som en liten familj, och jag var alltid med på deras resor. Nu skjutsar jag dem bara, och återvänder hem till min egen lilla familj <3
I sommar blir det nog dock dem så får skjutsa oss till flygplatsen...Någonstans SKA vi!

Bjuder på några bilder från helgen:

Ellioth älskar sin trehjuling!
Mitt charmtroll i sina nyinköpta kläder
Finaste killen <3
Att vattna med morfar är spännande...
...det finns tom en liten vattenkanna :)
Kvastboll?
Ellioth packade ner sig själv i morfars handbagage :)
Kör regndansen med morfar!
...och så kom pappsen äntligen hem!

Imorgon blir det jobb för mig vid 9.30, och innan dess ska det lämnas på dagis. Det gör faktiskt ont i mitt mammahjärta av tanken att han ska vara där ända från 8.30-17...Stackaren:(

Godnatt!

1 kommentar: