tisdag 21 april 2009

Säng för hela slanten!

Usch vilken tråkig dag. Har spenderat hela i sängen.
Vaknade efter att ha sovit lite middag och min första tanke var att jag kände mig som en rutten apelsin...Skrumpen, mjuk och ynklig.
Stackars mig!
Fick dock mysigt sällskap i sängen en stund, av min lillprins. I över två timmar låg han helt utslagen och gosade med mig, det här med dagis tar tydligen rejält på krafterna!
Dessutom har han fått några konstiga små utlsag...Det började igårkväll, med lite knottror uppe vid axlarna...Nu har han hela ryggen, hela nacken, i håret och i ansiktet och så hela magen. Har det inte lagt sig tills imorgon får vi ta och kolla upp det innan dagis! Han verkar dock inte lida något av dem...

Nu på kvällskvisten dukade min bättre hälft upp med ost & kex, i sängen såklart...För att inget skulle fattas fick lillfisen vara en del av dukningen :)
Mina små prinsar!

Nu ska jag krypa ner under täcket för nu börjar frossan igen,
och illamåendet ska vi inte ens tala om, isch!
Hörs imorgon, om jag överlever natten :)

Mor & son sover som på "nyfödd-bebis-tiden"!
Ser ni dem små utslagen?
Och hur stor har inte min lillprins blivit?
Hjälp!

Uppdukat med bebis,ost & kex <3


Godnatt från Jo-Lo!

3 kommentarer:

  1. han har inte fått vattenkoppor då?:O

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia...

    Utslagen kan vara vanliga nässelutslag..Smittar inte.. Så länge inte han mår dåligt av de,så tror jag de lägger sig.Jag tror man typ kan få någon salva om de kliar..Hoppas du snart e på benen igen..
    /Sofia

    SvaraRadera
  3. ser ut som värme utslag eller tre dagars feber

    SvaraRadera