söndag 12 april 2009

Jag födde en liten tjej inatt...

Åh vad underbart det är att ha barn,
man är alltid uppe tidigt och har hela dagen framför sig...
Ellioth väckte mig ur en underbar dröm imorse,
jag var supertjock och låg och krystade ut vår lilla bebis.
Ut kom en liten varelse, med snopp på magen men med pulla mellan benen och hon namngavs direkt till Alba Felice. Snoppen på magen var tydligen brock på naveln så hon var tvungen att opereras direkt och det var inget lätt kapitel då vi insåg att hon var en liten apa och for omkring i både lampor och larmsladdar, men lika glad var jag för det :)
När jag vaknade var jag dock glad att det bara var en dröm,
jag vill ju inte att vår "lilla klutt" (som Mange så fint kallade "den" när vi tittade på bilden här bredvid) ska vara en apa!
Men Alba, och så Felice i andra namn, tycker jag att vi slår till på om det blir en liten tjejja!
Har tidigare varit inne på Leiah om det blir en tjej, men nu röstar jag för Alba!
Blir det en liten kille blir det nog en Neo! Måste förska trycka in något H i dem namnen också, annars blir dem för korta bredvid Manges tattoo på ryggen :)

Det blev inget Gistad igårkväll, vilket iofs kanske inte var så oväntat, då jag och Ellioth deckade inne på sängen. Mange somnade också tidigt igår, vid 22-tiden, så när vi vaknade imorse var hela familjen utvilad och redo för att bege sig ut i det utlovade fina vädret...
Men vart var vädret?
Nu börjar dock diset lätta och jag ser blå himmel över hustaken,
det betyder att vi nog far till Valla en stund medans v väntar på att mormor & morfar ska komma hem så vi kan åka dit på grillparty :)

Hörs ikväll älskade läsare!

1 kommentar:

  1. Alba är jättefint! =) Det betyder soluppgång på spanska

    SvaraRadera