söndag 5 april 2009

Heeeej Kaaaaaj!

Nu har jag precis skickat iväg mina grabbar för att köpa jordgubbar till mig,
jag har blivit helt besatt. Men det är rätt tid för att vara besatt för nu säljer dem spanska jordgubbar (smakar som svenska) för 10kr/250g på Maxi, det är ju bara 20kr/l, billigt ju :)
Men imorgon höjer dem till 15 kr så jag vi tänkte bunkra upp ett litet lager till mig :)

Nu har jag blivit skitnojjig över magen också,
jag känner mig liksom inte gravid och dem senaste dagarna har jag knappt mått illa,
bara pyttelite...Så när jag äntligen mår lite bra, nej då blir jag självklart orolig. Suck.
Vi kan ju hoppas på att detta är en liten tjejja, och därför som denna graviditet är lite annorlunda mot den med Ellioth!? Bara för jag skriver det här kommer jag säkerligen ligga däckad i sängen imorgon och spy som en gris, men det är smällar man få ta!

Många undrar hur långt gången jag är och när jag ska på inskrivning?
Eftersom jag inte varit på inskrivningen och det första ultraljudet ännu så är ju ingenting säkert, men om man räknar från sista mensens första dag (vilket jag också bara gissat på) så är jag idag i v. 7 (6+2), med ett BF den 26 nov!
Inskrivningen sker den 24/4 och jag har valt att gå på Storken denna gången också...Jag hade tänkt att gå på Kvinnohälsan denna gång men jag hatar att det bara går att nå dem vissa tider, och när man väl ringt så får man uppge sitt nummer och så ringer dem upp! Storken kan man nå vardagar mellan 8-17 förutom någon timma mitt på dagen när dem har lunch, och sånt uppskatas av mig. Dessutom har jag valt en annan barnmorska denna gång som jag hört mycket positivt om, så vi får väl se :)

Nu ska jag slänga mig på soffan med ett paket jordgubbar :)
Godkväll från mig!

...och Mija:
Jag har inte funderat något vidare över en syskonvagn men jag är väldigt sugen på en Urban,
sj då?

Min lilla sekreterare :)
Sandlådan is tha shit :)



5 kommentarer:

  1. jag gick också på storken och hade en jättebra barnmorska.. ann-marie så henne kan jag rekomendera! Grattis till graviditeten.. du har en sån fin familj! lycka till=)

    SvaraRadera
  2. ja jo, jag oxå fakitkst :)

    SvaraRadera
  3. Hej Sofia Vilken rolig grej den där baby-ner-räkningen kul att följa. Hoppas att illa måendet är bättre i morgon oxo. gick det bra att köra hem från sparre? Ha det bra kram

    SvaraRadera
  4. Kan tipsa om Carena Doubel Swing ifall du gillar svängabara framhjul!
    Jag är väldigt förtjust i vår! Hade en Teutonia team S4 innan men köpte ny för den var jättestor och klumpig =(

    SvaraRadera
  5. Urban rekommenderas varmt! Vi kan få lån våran en dag & klämma & känna! :)

    SvaraRadera