fredag 22 januari 2010

Simhallen!

En av dom bästa dagarna på länge. Idag hade jag fått tillbaka orken, och viljan.
Blev en tripp till simhallen på förmiddagen, simhallen här i Ljungsbro. Inte så värst spännande men Ellioth gillade det...Bäst tyckte han det var när pappsen KRÖP ut på treans trampolin (han blev höjdrädd, haha!) och gjorde ett sittdyk, då jublade han och klappade händerna :)
Det blev en sen lunch och även en sen siesta. När grabbarna sov hängde jag lite tvätt och stoppade på en ny maskin. Tvätta är något jag uppskattar just nu, då får jag gå i mina egna tankar bara en liten, liten stund, knäpp som jag är...:S
När jag senare satt i soffan och glodde på Americas next top model fick jag plötsligt spring i benen och gav mig ut på en promenad, en långis...1 h och 10 min var jag ute, en eloge till mig själv då jag egentligen bestämt mig för att vila idag. Bara för att jag egentligen var lat :)

Nu på kvällskvisten kom dock deppen tillbaka. FAN. När jag låg och sövde Ellioth slog det mig att jag har lite ångest för min resa ner till Halajna (Bästa!) nästa helg. Jag kände mig helt plötsligt jätteliten, sårbar och vilsen. Som när jag var sju år och skulle sova hos en kompis (jag hatade att sova över hos kompisar!) ungefär. Jag är rädd för att vara utan Mange, min stöttepelare just nu. Det skrämmer mig lite att jag inte har hans famn att krypa upp i när tårarna kommer, han är min enda trygghet just nu när jag är så vilsen i mig själv. Men det ska gå bra, jag vet att Helena har en axel jag kan luta mig emot också, men det är inte riktigt samma sak bara.
Mange är verkligen bäst, han skämmer bort mig med så mycket stöd och kärlek nu (det gör han alltid annars också iofs!) och utan honom skulle jag inte överleva! Han är bäst, som jag älskar den mannen!

Nej, nu ska jag krypa upp hos honom för tårarna är där hela tiden just nu. Vet inte varför egentligen. Någonting skrämmer mig, undrar vad?!

Imorgon blir det bio, det ser jag fram emot. Inte en romantisk sådan utan det blir Alfons Åberg, bara Ellioth och jag! Myyys!


Pappa och Ellioth badar bubbelpool!
Elton slappade i sin bilstol under badhusbesöket!
Han har bra balans den killen...Eller är det pappsen som sköter balansbiten:)? Kvällsmys! Ellioth älskar lillebrors mjuklift :)

3 kommentarer:

  1. Å vad mysigt med bio! Skulle vilja gå på bio med Selma med men funderar på hon är för liten. Fast det är klart, på barnbio kanske det inte förväntas vara helt tyst i biosalen... Skriv gärna om hur det gick för er.

    SvaraRadera
  2. du kommer klara de babe!! sååå mys vi ska ha!!

    SvaraRadera
  3. Åh underbara Ljungsbro badet, hehe. Jag har så mycket bra minnen därifrån så jag blir nästan rörd när jag ser bilderna =). Kanske känns extra starkt just för att jag inte bor i mitt Ljungsbro längre. Gillar verkligen att följa din blogg, jag avundas din brutala ärlighet. Du vågar skriva om sånt andra inte vågar prata om, starkt gjort! Kram Frida

    SvaraRadera