onsdag 27 januari 2010

Inte många knop med en sjukling!

Idag har vi inte gjort många knop här hemma. Jag har tvättat och börjat packa lite, jag och Elton tar ju tåget till Malmö och Helena på fredag medans pappsen och Ellioth tar bilen till farmor och farfar i Sparreholm! Och när man ska ut och resa med små barn gäller det att börja i tid för det är mycket som ska med...
Stackars Ellioth vaknade upp med 39.0 i feber igårkväll och hade en otäck hosta. När han vaknade imorse var han frisk som en nötkärna igen! Efter han tagit sin eftermiddagsnap idag visade termometern dock 39.3 igen och han var jättehes...Skumt! Hoppas han blir frisk till fredag bara, och att han inte smittar oss andra!

Dagens motion blev snöskottning. Satan vad snö det kommit. Har ju en bil som står inne i carporten men tom den var täckt av snö. Jag hann inte mer än att borsta bort all snö från bilen så var den täckt igen. Har varit ute två gånger under eftermiddagen och första gången var det nog ett 2 dm tjockt snötäcke jag skottade bort och nu andra gången var det iaf 1 dm. Det behövs nog ett varv innan läggdags igen. Helt galet med snö ju, men jag älskar´t! Snön har ju faktiskt legat sen innan jul nu, när hände det senast liksom? Typ på 1800-talet kanske.

Nej, nu ska jag slänga mig framför tv:n. Har inte bestämt om det blir Förlossningskliniken eller Robinson än :)

Laters!


Sjuklingen fick glass till middag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar