onsdag 27 januari 2010

Försvaret!

Fick den här anonyma kommentaren och tänkte bara "försvara" mig:

när tar du barnen så att Mange får vila... verkar som att han hela tiden får slita för att DU ska må bra. Men man ser aldrig att du tagit barnen för att HAN ska få sova...!! Ditt barn mår säkert dåligt, men du måste lära dig att sluta vara så beroende av andra, mange och dina föräldrar till exempel. Inte ofta man läser i din blogg att du gjort något på egen hand!

Trodde det var underförstått men Mange sover på nätterna! Han sover så djupt så han hör inte när Elton skriker eller när Ellioth ropar...Så vi kan säga som så att jag kör nattskiftet och Mange dagskiftet :) Elton mår inte dåligt utan har "bara" lite ont i magen. Han ligger och tar i och gnäller ungefär en gång i kvarten på nätterna vilket resulterar i att jag inte får sova en blund. När jag väl tröstat honom och lyckats få honom att somna om så kommer nästa magknip...Och jag är inte beroende av andra, absolut inte. Däremot är jag väldigt sällskapssjuk av mig!

3 kommentarer:

  1. Heja Sofia!!!!!
    Ta, för allt i världen, inte åt dig av såna kommentarer! Vi är nog fler som förstått att Mange sover gott än tvärtom!

    SvaraRadera
  2. hej.. läser din blogg flitigt eftersom vi fick barn samtidigt och har nästan lika stora pojkar innan och ja vill me bara 'försvara' dig lite,, fattar precis va du menar med natt och dags skift det är precis likadant i våran familj pappa vaknar inte av nått, men som 'tur' är sover våra barn ganska så bra.. fattar även va du menar med föräldrarna, är dom hemma och man sj är hemma passar det utmärkt att åka dit HELA dagarna, ja är jätte mycket hos min mamma , nästan jämt men det är nog oxå så att mina och även dina föräldrar är väldigt stolta 'mormor och morfar' och varför då inte vara där.. stå på dig folk kan sluta läsa om dig om dom nu 'stör sig så mycket' stor kram och ja hoppas att allt löser sig snart för er maria

    SvaraRadera
  3. TJA!!
    Har inte folk ngt bättre för sig, än att bara slänga en massa skit på en. Om man nu vill läsa ngns blogg, så behöver väl man inte skicka en massa konstiga kommentarer, eller skriva ngt elekt om den! ALLA sover inte lika hårt faktiskt, det kanske den personen tror som skrev det gör:) Hoppas att du får en helt underbar helg, nu när du ska resa bort.
    Många kramar Ewa

    SvaraRadera