onsdag 20 januari 2010

Busfabriken!

Ja, det blev en eftermiddag på Busfabriken. Jag var aningen arg och Ellioth besviken då hans favorithörna var avstängd pga vattenläckage. Dessutom stod det hinkar utplacerade över hela golvet som det droppade vatten ner i...På det var största delen av fikadelen stängt av samma orsak, och ändå tog dom fullpris. Borde dom inte upplysa om det när man går in då, så att man kan välja om man vill gå in eller komma tillbaka en annan dag istället?
Ellioth visade sitt misstycke genom att kräkas i bollhavet precis innan vi skulle åka hem, tummen upp från mig :) Jag röstade för att det skulle få ligga kvar men Mange var söt och torkade upp det!
Ellioth somnade i bilen hem, och han sover fortfarande...Jag som har bacillskräck brukar normalt sett slänga in ungen i duschen såfort han kommer innanför dörren men idag fick vi hoppa det. Vi har spritat alla delar som stack utanför kläderna och så får jag bädda rent morgon istället :)

Nu har jag nyss legat och kikat på Förlossningskliniken. Det är helt galet men jag skulle vilja föda igen, nu :) Dock får det vänta några år (typ 20!) om det ska bli en nummer tre här :)

Nu ska jag krypa upp i Manges famn i soffan och beundra min fina lillprins som är i sitt esse <3

Fart och fläkt ska det vara!
Mina fina nu Elton och jag slappade på studsmattan :) Storprins! Fart och fläkt vare ja :)

5 kommentarer:

  1. Hej Sofia!

    Känner igen dig med från Ljungsbro! Jag bodde där fram tills jag var 15 ungefär sen flyttade vi in till stan. Bor ni kvar?

    Tack så mycket! Grattis själv, två små finingar, hur gammal är den minsta?

    Taklampan är från IKEA av alla ställen :-)
    Om du inte menade den där silvriga, den är från Mio.

    Vi bor i Hjulsbro så det är nog någon annan som har bra smak,hihi!

    Ha det bra du med!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Japp, 83:a är jag, du är 84:a eller till och med 85:a va?

    Hehe, jag vill nog ha fler men vi tar en i taget!

    Ja den är från IKEA, 800 kr kostade den så det är ju dyrt för att vara dem, men fin är den.

    Haha, nej det är endast ett arbetsnamn :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. I, verkligen I, bollhavet? BLAND alla bollarna?

    SvaraRadera
  4. bollhav är ju verkligen äckliga och ohygieniska, undrar hur ofta de rengörs. Tanken på att någon kan ha spytt där slår mig varje gång. men om du lovar att han inte träffade bollarna och att ni torkade ordentligt så kanske vi vågar åka dit... om typ ett halvår eller så! :-)

    SvaraRadera