måndag 18 januari 2010

Har ett dygn 4 timmar?

Jag älskar sådana här dagar. Man kommer upp skapligt, äter en mysig (den kunde ju vara god också, jäkla GI) frukost ihop, hinner tvätta en maskin för att sedan ta en lågpromenad tillsammans och när man är tillbaka har klockan inte hunnit slå lunch. Det är bra jobbat när man har två barn kan jag säga! Allting tar fem gånger så lång tid som när man bara hade en unge, och då tog det tid redan då liksom, fattar inte hur den ekvationen går ihop :)
På promenaden hann jag hoppa in i solariet också så nu känner jag mig faktiskt en gnutta fräschare också, skönt!

Nu har vi precis ätit en god GI-lunch bestående av kyckling med chili- och basilikasås, sallad och citronvatten till det. Jag börjar vänja mig vid den jäkla tråkiga salladen men jag hade självklart föredragit ris (älskar!) till :)

Eftermiddagen bjuder på övningskörning med Sofia.
Hörs senare bloggen!

2 kommentarer:

  1. Hej! Läser din blogg och tycker du skriver så bra... Du som varit gravid två gånger, kanske vet om man får sola när man är gravid eller om man ska låta bli det?? Jag har ingen koll o är iofs rätt kort i graviditeten =) men tänkte fråga om du visste :D för håller med om att man känner sig lite fräschare :D //Fia

    SvaraRadera
  2. Råris är helt ok att äta enl GI.
    Inte lika gott som vanligt ris men ok.

    Jag försöker också äta GI nu för att bli av med lite kilon. Har precis börjat och vågen visade +-0kg första veckan så jag är lite (mkt)avvundssjuk på ditt resultat.

    SvaraRadera