fredag 22 maj 2009

Tröga människa!

Anonym:
Du vet att man inte får lämna barnen på dagis då den ena föräldern är ledig från jobb?!

Gud, vad är det för folk som läser min blogg?
Nu ska dem vara avundsjuka på hur vi lämnar Ellioth på dagis också...Herregud!

Jag har ingen aning om hur reglerna funkar för hur man inte får-och får lämna på dagis... Men när jag förklarade hur situtionen låg till, att Mange slutade jobba kl 5 på morgonen, att han skulle behöva sova några timmar och jag jobbar så fick jag som svar att Ellioth självklart skulle komma några timmar. Jag gav som förslag att han skulle vara 9-12 och då undrade "fröken" om han inte skulle vara lite längre så Mange fick sova ordentligt...
Jag vet som sagt inte hur reglerna är men jg vet iaf att vi har världens bästa (PRIVATÄGDA!) dagis!

Nu ska vi avsluta vår deliktaa frukost med lite efterrätt...Efterrätt måste man väl äta efter frukost också?
Galiamelon slår vi till med iaf, mums!
(Ellioth sitter och slickar på skalet ch säger "mmmm", haha)

So long!

4 kommentarer:

  1. Anonym har rätt... sålänge det inte är så att föräldern jobbar natt..!! smartarsel... sen ska väl personen ifråga skita fullständigt i vad ni gör, tragiskt med människor som har så pass lite till eget liv att dem ska börja rätta andra... larvigt måste jag säga!

    SvaraRadera
  2. SJÄLVKLART får han vara på dagis om Mange har jobbat natt och behöver sova och du jobbar! HALLÅ.... Hur tror dom annars att nattjobbande päron överlever, utan sömn kanske??

    SvaraRadera
  3. Jag jobbar som vikarie inom barnomsorgen och har vart med om flera gånger att föräldrar som jobbat natt har sina barn på dagis för att få sova. Jag tror till och med att man rätt att ha barnet på dagis o man jobbat natt om inte den andra föräldern är hemma.

    SvaraRadera
  4. ja de är väl klart, jobbar man natt så måste ju barnet vara på dagis på dagen så man får sova !

    SvaraRadera