måndag 4 maj 2009

Bilderna fixar jag på www.picnik.com (VARNING! sidan är beroendeframkallande!)!

Ultraljudet på fredag är ett vanligt ultraljud, eller datering som det så fint kallas. Strax därpå (har inte fått tid ännu) ska vi göra det som förut kallades NUPP men numera heter KUB. Så nu på fredag blir det provtagning på stackars mig också (mina ådror smiter, jättesvårstucken) så att dem kan matcha mitt blod med bebisens "nackvidd" och på så sätt få fram hur stor chans vi har för att få ett sjukt barn...Skulle chansen vara stor får man ju gå vidaremed undersökningarna, och sticka in en sån där nål i magen och shit! Skulle det sen vara något fel på bebisen får man ju ta ställningen då, svårt det där!
Men nu hoppas vi först och främst att den lille där inne växer som den ska!!

Nu ska jag vila,
sen kommer Johänna...efterlängtad vill jag lova!

3 kommentarer:

  1. Jag gjorde också KUB med mitt andra barn (bara vanligt NUPP med första) och man får så himla mycket säkrare resultat (eller hur man ska uttrycka sig) med KUB:et.
    Du får lägga upp bild på den lilla bebben sen =) Redan nu kan man se armar, ben och om maskinen är bra till och med fingrar och tår, helt fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går bra med alla tester! & en nål i magen (fostervattenprov) är inte roligt! Gjorde ju det när mille låg i magen & det var inte trevligt!
    Men hoppas att ni slipper sånt. Att ni alla mår bra ist!

    SvaraRadera
  3. Man måste väl inte ta foster vatten prov det är ju ändo ens barn....med "sjukdom" eller inte. Jag tycker att det är lite läskigt med alla prover, måste man veta allt?

    SvaraRadera