lördag 2 maj 2009

Nyfiken i en strut del 2!

Så var ännu en kväll över,
och jag slutar aldrig förvånas!
Jag trodde att jag var lik min pappa, från topp till tå och från tanke till facit MEN idag slog det mig att jag även ärvt några fina gener av min kära mor...
Det var Robinson på tv (mitt näst bästa tv-program) samtidigt som Mange hojtar att det står en polisbil på gården, varpå jag rusar ut på balkongen för att kika. Och inte nog med att det stod en polisbil parkerad inne på gården, utan hela två stycken. Jag vet inte hur länge jag stod där ute och stirrade, och jag vet inte hur många andra gubbar och tanter jag kunde räkna till som stod på sina balkonger med exakt samma syssla som mig, men jag missade en del av Robinson iaf. Efter en lång stund, en stelfrusen jag, och utan att någonting spännande hände så slog jag mig ner i soffan igen. Dock ska jag erkänna att jag reste mig upp för att kolla läget ett sådär tjugotal gånger...OCH det här beteendet har jag garanterat ärvt av min nyfikna mamma. Hon brukar kallas för "Nyhetsbyrån på Nissevägen..." då hon alltid vet allt om alla. Och "Grannar i samverkan" ska tacka min mamma, hon har koll på allt på gatan...Om någon sätter upp en ny lampa eller en gardin, klipper sitt träd eller bara glömmer att dra in soptunnan är hon först att lägga märke till det! Så en tjuv skulle bli upptäckt på tre röda...

Nu längtar jag tills imorgon efter att jag har jobbat mina extratimmar på Lidl för då är vi bjudna till Lina, Rickard & Ebba! Vi ska vara ute i trädgården, busa med barnen och grilla, vilket passar utmärkt på min mans stora dag!
Så nu ska jag krypa till sängs så jag är pigg och glad imorgon!

Fortsätter med mitt lilla pyssliga jag och slänger in en till bild,
och ja, min nya tandborste gör mig lycklig. Inte nog med att den är rosa, den matchar ju dessutom alla andra accesoarer i badrummet :) Nu syns den inte så bra, men när kameran är laddad så ska jag slänga in en till bild på min älskade tandborste! Dessutom har jag lovat Linda att lägga en in magbild (och magen är redan huge...fyrlingar där inne, minst?)!

Godnatt!


1 kommentar:

  1. Vi är nog rätt lika vi också.. vi har ju iaf likadan tandborste =). Pussen

    SvaraRadera