lördag 2 maj 2009

Raggningsknep?

Denna dag har då bestått av arbete & mys med familjen...
Dagen började med att lillfisen gav oss sovmorgon ända till 9.20 vilket resulterade i att alla vaknade pigga och glada! Jag mådde bra även imorse, bara lite lite molande illamående...
Sen var jag iväg och jobbade en sväng medans grabbsen myste här hemma och packade för picknick för även idag for vi till Trädgårdsföreningen. Det är ju hur mysigt somhelst där, massor folk, strålande sol och en lekpark som Ellioth kan vara och härja i...Eller som igår, när han gav sig på ett försök att ragga brudar...
Först gick han fram till en liten tjej (jämngammal gissar jag på) och tog henne i handen. När hon viftade bort hans hand för att avvisa gav han henne istället en kram, backade undan och drog upp tröjan och visade magen...När hon fortfarande inte besvarade hans känslor gick han ner på knä framför henne och gjorde ett försök, vad det såg ut som iaf, att knäppa upp hennes gylf. Men meningen var nog egentligen att han skulle lyfta på hennes tröja och spana in hennes mage...
När den lilla prinsessan bara stirrade på honom, och det kom en annan tjej och gick förbi, anslöt han istället till den andra tjejen och tog hennes hand och knallade iväg...
Haha, så söt!
Undrar vem han ärvt sin envishet ifrån :)?

Som vanligt lyckades jag inte få med mig kameran idag heller, men om det är sol imorgon också blir det nog en tredje sväng till Trädgårdsföreningen för den här helgen och då lovar jag att kameran ska få följa med!
Imorgon fyller även pappsen å så då får vi se till att lyxa till picknicken lite...Herrn har önska en schwarzwaldtårta, så vi får se :)

Nu ska jag busa med lillfisen lite, medans pappsen lagar fetaostbiffar!

Bye


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar