måndag 27 januari 2014

Vart ligger felet?

Ganska passande att vi nu till fredag ska läsa den här boken. Den är som sänd från ovan och precis vad jag behöver. Elton driver mig (oss) till vansinne alltså och mitt tålamod är slut. Helt slut. Bägaren har runnit över för längesedan och jag är arg på ungen hela tiden. För att inte tala om mannen. Vi blir så jävla osams över denna unge att jag kastat ringarna på honom inte bara en utan två gånger denna helg. Vi har diskuterat och kommit fram till att allt detta började när vi bytte förskola och det har bara eskalerat. Hela hans beteende är förändrat och allt ser ut att vara pågrund av den där andra jäkla ungen på förskolan, som förstört redan från dag ett. Nu funderar vi på att byta avdelning eller förskola för att förhoppningsvis få slut på detta. Han har ändå inte fått några kompisar ännu då pedagogerna menar att han inte fixar det sociala (vilket aldrig varit något problem innan) så då kan han ju lika gärna skaffa andra någon annanstans. Eller så kanske jag bara helt enkelt ska läsa den här boken och rannsaka mig själv? Vem vet egentligen vart felet ligger? Åhhh, hatar att jag bara är arg på honom hela tiden nu precis innan jag ska åka också. Blir fan ledsen :( Det här med föräldraskap är inte lätt alla gånger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar