tisdag 28 januari 2014

Min stora skräck

Hängt med dessa godingar & Linn idag <3

Jag gick upp tidigt imorse för att sätta igång och läsa litteratur och Mange skulle ta kidsen till förskolan. MEN så öppnade jag Facebook och fick både panik och ångest. Varannan människas statusuppdatering handlade om spyorna de lagt i och med kräksjukan de hade på besök. Kändes bara som en tidsfråga innan den ska komma till vår förskola och med mina 4 dagar kvar vågade jag inte ha dem där. Tänk er att sitta med magsjuka på flyget, det går ju liksom inte. Så nu har vi dem hemma hela veckan. Jag vågar mig knappt utanför huset. På förmiddagen tog vi en pulkatur med tjejerna Behrendtz (för dem vet jag ju är safe!) och på eftermiddagen åkte vi ut till Linn, Vilmer och Eliot i Sturefors. Ja, hon är också safe då hon även har sin kiddo hemma i säkerhetssyfte. Vi hade det jättetrevligt och kidsen skötte sig. Ellioth ville hålla Eliot hela tiden, han tycker det är sååå mysigt! Syskondags deluxe:)
Men gissa om jag höll andan när jag gick in på Blomstertorget påvägen hem. Tvekade hundra gånger men några "sista" fina tulpaner att njuta av var ett måste! :) Ni ska tro att jag har ångest för att sätta mig på tåget och åka till Norrköping på torsdag, någon jävel med magsjuka lär ju sitta där. Hade det inte varit för att det är obligatoriskt litteraturseminarium hade jag aldrig åkt! Jag har dessutom avbokat veckans alla träningspass! Träningsnördar går ju garanterat till gymmet magsjuka, eller?

Nä, dags att läsa lite litteratur...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar