onsdag 1 januari 2014

Välkommen 2014

Det nya året kunde ju inte börjat bättre, kidsen gav oss sovmorgon till 10.15!:) Gött var det även om jag ändå var utvilad redan vid 8 eftersom jag somnade när jag nattade kidsen strax efter midnatt! Jag föråt mig igår och blev riktigt dålig alltså... Åt massor av den goda kantarellsoppan vi hade till förrätt då jag var lite tveksam till huvudrätten. Men huvudrätten, vilken bestod av helstekt oxfilé, potatisgratäng, rödvinsås och rödbetor med chevré, var så satans god att jag tog om även att jag var proppmätt. Och så var det världens godaste efterrätt på det bestående av bär med cheesecake-creme och Digestive. Där dog jag typ. Kunde inte få ner en enda droppe vin till och ingen godis, då är det fullt! Så jag gick glatt och sövde kidsen... Var dock uppe och duschade vid 3 (M höll fortfarande på i köket då) och då mådde jag sååå dåligt. Det kändes som jag var magsjuk och hade feber samtidigt. Av för mycket mat liksom. Jag var fortfarande proppmätt när jag vaknade imorse :)
Det var dock en jättemysig kväll trots det och kidsen skötte sig exemplariskt! Jocke, Josse och Kellis avvek strax efter tolvslaget så det var bara mina skåningar jag svek när jag gick och lade mig!:)

Idag mår alla bra och vi har varit ute på en skogspromenad och kidsen har gungat. Nu ligger vi och slappar på soffan och bara har det gött! Lite senare blir det tacos (om vi inte ändå kör pizza) och sedan blir det nog ett glas vin till kvällen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar