lördag 18 januari 2014

Den där pungmagen

Jag köpte en klänning idag men den där pungen till mage, som sköterskan så fint påpekade igår, gör sig ju inte jättebra i den. Inte de där kärlekshandtagen heller. Fan vad den där bukplastikoperationen skulle sitta fint ibland! Klänningen får nog följa med till Thailand ändå och så får den åka på om jag får för mig att gå ut i den kolsvarta natten någon gång. När ingen annan är vaken...

Idag då. Sovmorgon och sedan låg vi kvar och skedade länge medan barnen såg på tv. Sedan gick vi upp, jag bäddade rent och plockade iordning överallt för sedan skulle Mange ta sig an städningen medan jag och barnen höll oss borta. Så vi packade bilen full med pulkor och snowracers och drog till Ljungsbro. Där var vi ute i backen himla länge innan vi gick in och åt pannkakor. Efter lite lördagsgodis åkte vi hem igen och Mange och kidsen gav sig iväg på skidor medan jag for till stan (och köpte klänningen)! Väl hemma igen tog jag mig ett glas vin och gjorde mig iordning för lite mys med kexet. Jag passar på att ta "adjö" av mina käraste nu då veckorna innan Thailand nu är fullspäckade. Så vi tog en god middag på stan och snackade lite skit. Nu är jag påväg hem igen för att göra det jag är bäst på, tvätta & sova :)

Trevlig lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar