torsdag 2 januari 2014

Vår

I köket är det vår nu. Jag ÄLSKAR tulpaner, och speciellt blandbuketter, sååå fint!

I vardagsrummet är dock julen kvar. Eller julen... Alla tomtar och sånt pynt är borta men stjärnan och granen är kvar. Julbelysningen är kvar i alla rum, det åker väl ut nästa helg. Jag hatar julpynt, jag är fullkomligt allergisk, och har det bara framme för barnens skull men granen, stjärnorna och stakarna tycker jag är mysiga! Men som sagt, nästa helg blir det vår i hela huset!

Nu har våra älskade skåningar åkt hem och vi har hunnit städa huset. Torsdagar var alltid städdagar när jag bodde hemma och ja, jag skulle nog säga att den oftast är städdag hos oss också. Det är så skönt att ha ett rent hem innan helgen! Nu blir det lite lunch och en dusch och sedan ska vi uträtta lite ärenden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar