fredag 17 januari 2014

Kolmården & hjärtmottagningen

Vilken perfekt start på helgen vi haft... Hade flirtat till mig en plats på visningen av Bamse på Delfinariet idag. Innan det började hann vi in på hotellet där jag fick krama om världens bästa chef och även Henke <3 Därefter traskade vi upp genom en toksnöig park för att landa på Delfinariet, där vi tillsammans med delfinerna fick se nya Bamse och tjuvstaden! Den uppskattades verkligen av barnen!

Innan denna trevliga kväll har jag även hunnit med ett besök hos vår hjärtläkare. Minns inte om jag nämnde det i bloggen eller om det bara var på instagram men de har upptäckt att vi har en mutation på ett arvsanlag i vår släkt så vi har en gen som ger stor ökad risk för hjärt- och kärlsjukdomar. Min mamma har genen och då är det 50% chans att även jag ärvt den. Idag har jag testats för det och får svar först när jag kommer hem från Thailand. Har jag den kommer jag dock att medicineras för att minska risken för exempelvis en hjärtinfarkt. Men iaf hade de världens bästa våg där... Trots att jag vägde mig med kläder på vägde jag 2 hg mindre än hemma. Blev så jäkla glad tills jag klädde av mig för EKG och sköterskan duttar till mig på magen för att knäcka: "Den där har det legat något barn i va?" för att sedan skratta! Tack som fan liksom, haha! Skitsamma, det är ju som det är och jag skrattade faktiskt tillbaka. Vilket elände liksom :)

Nu är vi nästan hemma och jag ska slänga två kids i duschen innan de ska få se lite på Fångarna på fortet!

Trevlig kväll hörrni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar