fredag 4 december 2009

Ont.

Jag känner hur jag krymper till osynlig,
hur jag krymper till en myras storlek,
hur jag tappar all min kraft...
Jag fryser, kan knappt andas.
Jag kryper ur min egen kropp och står och tittar på den, sparkar på den...

Jag behöver tid jag inte kan få, något annat tycks mycket viktigare... Jag är inte förvånad egentligen men varje gång gör det lika ont. Det gör ännu mer ont att höra att man inte klarar av sina egna barn, och att man måste göra det, utan att få tid. För honom tycks lösningen på problemet bara finnas ett telefonsamtal bort. Det är "bara" ringa vårdcentralen, få tabletter så att mjölken sinar och sen är allt löst... Istället för att ge det en dag. EN dag. Hoppas han tycker det är värt det. Hoppas han en dag får det där jävla feta "tack" som han verkar vänta på och att han fortfarande tycker att det var värt det.
Hoppas att min Pippi håller sig frisk utan min bröstmjölk och hoppas jag en dag kan känna mig hel.

Jag ville så gärna amma och allt jag bad om var en dag. EN dag.
Men hans jävla magneter vägde högre och jag får fortsätta känna mig som en misslyckad mamma...
Så är det när det som sägs på jobbet väger högre än att familjen mår bra!

Jag kommer sakna amningen, jag älskar att amma.

7 kommentarer:

  1. *kramar*
    Vet PRECIS hur du känner =(
    Men nån dålig mamma är du inte...
    Kan du inte bara delamma?

    SvaraRadera
  2. men gumman!!!! ring om du behöver prata, och säg allt de har till magnet mannen, berätta hur du länner!

    SvaraRadera
  3. Du är absolut ingen dålig mamma.
    Och om du nu bestämmer dig för inte amma så kommer Elton inte må dåligt för det, ersättningen är bra.

    Emilia har bara ätit ersättning sen hon var 1,5månad och hon hara bara varit lite förkyld en gång.

    Jag tycker du är jätteduktig som verkligen har kämpat med amningen och gett det en ordentligt chans trots att det varit jobbigt.

    Om du väldigt gärna vill amma, kan du inte delamma? Han får sin mesta näring från ersättningen och sen ammnar du mest för att det är mysigt. Då slipper du stessen för att han ska få i sig mat men ändå får ni mysigheten med amningen.

    SvaraRadera
  4. Hoppas att allt löser sig för er! Vi bara länktar till att vi ska få träffas! Hoppas att det blir snart... denna hosta ger sig aldrig :(
    Ha det så bra ni bara kan!
    Kram Marielle

    SvaraRadera
  5. men.. inte deppa ihop nu! Varför kan du inte amma lite då o då och skarva med ersättning, bättre att amma lite än inte alls ju! Du är ingen dålig mamma!!! Elton lär garanterat va frisk o stark även av ersättning.. om ett tag kommer du tycka det är skönt! Kan man få lite egentid och pappa kan ha bebisen lika mycket.

    styrkekramar en trogen läsare

    SvaraRadera
  6. Kort och gott. Jag tycker du verkar vara en bra mamma så dömm inte dig själv för hårt, du gör och har gjort vad du har kunnat, vad vem som helst kunnat, du är inte sämre än någon annan.
    Det är inte lätt alla gånger och allt är inte som en dans på rosor tyvärr, för vissa går det lättare och för vissa svårare, ingenting man kan göra någonting åt mer än att försöka på alla de sätt man kan, vilket du HAR.
    Känn inte smärta för det du inte kan göra något åt, känn istället glädje för allt det fina du lyckats med!
    Lycka till / Camilla

    SvaraRadera
  7. SPRING till närmsta affär/apotek och köp ammningsnappar!!!!!!! (om du inte redan provat det, fungerar jättebra) det fungerade för mig när Levin vägrade bröstet. Lycka till!

    SvaraRadera