måndag 14 december 2009

Dyrt är inte alltid bäst!

Phew, sikken natt...
Ellioth somnade i bilen redan vid 16.45 när vi åkte hem från mormor och morfar igår och vägrade sedan vakna när vi kom hem så vi fick ju snällt låta honom sova. Dock kom jordens piggaste kille upptraskandes vid 22.30 varvid jag rusade in i sängen med honom igen. En timme låg jag där inne och lyckades tillslut söva om honom men när jag försökte smyga ut så öppnade han sina fina blå och gav mig jordens leende, skitungen :) Då var det Manges tur och han låg där inne till strax innan 02, då jag väckte honom för jag behövde hjälp med en Pippi med magknip...Strax efter vi sövt honom, och somnat om själva så kom Ellioth intraskandes och kröp upp mellan oss... Rätt trångt när vi ligger alla fyra i sängen som sagt, och jag kunde inte sova. Men sova kan jag ju som sagt göra när jag blir pensionär, men trött är jag :)

När jag hämtade upp Ellioth på dagis idag berättade dom att han varit jätteledsen. Det var när dom hade gått in på förmiddagen som han hade börjat storgråta...Tydligen hade hans fötter varit som isbitar och det var väl när dom började tina som det värkte så han grät. Den killen är ju rätt smärttålig annars så det måste gjort jätteont, stackaren. Och då bör tilläggas att han har märkeskängor för 600kr, som det inte skulle behövas sockor i...
Så nu ikväll blev det en sväng förbi Stadium för att inhandla ullsockor, och vidare till Skopunkten för att inhandla nya kängor. Det var så knas med storlekarna, och Ellioth satt i bilen och sov (med lillebror och pappa, ni behöver inte vara oroliga...), så jag köpte med mig två par hem så får han prova imorgon och så lämnar vi tillbaka ett par... 199:-/par gav jag, och jag lovar er att hans fötter kommer koka imorgon när de tar av honom skorna! Dyrt behöver inte vara bättre, men vi får se...Ska uppdatera er om resultatet senare!

Ellioth somnade i bilen idag igen, men denna gången vid 17.10 så vi får väl se om han sover hela natten. Han borde ju göra det efter gårdagsnatten, plus att han sovit dåligt idag på dagen...Vi får se!

Nu ska jag plocka lite här hemma medans jag väntar på att tacosen blir klar!


Världens sötaste pepparkaka :)
Världens bästa morfar med Pippi <3 Är det ett magknip tro eller är det för han är så glad att se sin mamma?
:)

3 kommentarer:

  1. Jag tror att jag såg Ellioth i corren idag måndag 14/12.

    SvaraRadera
  2. Var de inte din lillkille som var på bild i Corren idag också? på läsarnas egna lussebilder från en förskola som alltid har lussetåg utomhus?

    SvaraRadera
  3. Vad är det för skor som han blir kall i? Undrar för att Selma har ett par Kavat, alltså dyra skor som bör hålla måttet, men hon blir också kall i sina ibland fast att hon alltid har såna där varma ullstrumpor! Funderar på att höra att höra av mig till Kavat...

    SvaraRadera