måndag 28 december 2009

Det tar sig...

Tror jag ska börja lägga in en "amningsbild" om dagen... Fick en kommentar om att man tydligen mår illa av sådana bilder. Det tycker inte jag, jag tycker att det är vackert. Jag älskar att amma (men man ska inte göra det för länge!) och tycker det är jättesynd att Elton inte gör detsamma :)
Så jag vill utfärda en VARNING till dig du anonyma, det kan komma fler såna bilder :P

Idag började vi dagen med en besiktning av Pippi. När BVC-Lena sa att grabben såg fin ut passade han på att kissa på henne :) Hans viktkurva börjar även plana ut lite då han inte gått upp som senast...Då hade han gått upp 400g på en vecka, nu slog han till med 500 g på tre veckor. Så nu väger han 4710g och mäter 56 cm! Med den informationen kan jag konstatera att grabben faktiskt vuxit lite, även om jag vägrar att inse det! (Födelsevikt: 3110g, födelselängd: 49 cm)...
Tog en runda på stan på det så att gubben äntligen fick sig ett par nya jeans, det var på tiden vill jag lova...Hans gamla jeans (ja, typ alla av dem) har spruckit i grenen så hela paketet nästan trillat ur. Och om vi nu i framtiden skule vilja ha fler barn så är det nog bra om de ädlare delarna får stanna i värmen i byxorna :)

Sen förstörde en leksaksaffär min dag...Var därför att lämna tillbaka en julklapp jag köpt till Ellioth (då jag missat att den var från 3 år) och kärringen vägrar ge mig pengarna tillbaka. Här gällde nämligen bara bytesrätt...Men hallå? Alla affärer (utom denna skitpissj*velaffär) har väl öppet köp till nyår?
Däremot kompenserade det sig lite senare då vi var på Maxi för att reklamera vår julkinka (ja, det kan man faktiskt göra när den smakar skumt och är helt grå inuti) som kostade 220kr och vi fick 440kr tillbaka :) Katsching till mammsen :)

Nu har jag rensat lite bland leksakerna i Ellioths rum, sövt storprinsen och tagit ett varv i duschen vilket betyder att det är hög tid för lite soffhäng!

Natti!

Såhär nöjd är man som sagt när man är nyäten, nyspydd och nyskiten :)



3 kommentarer:

  1. Anonym kan ta sig i röven, han-hon-den-det kan uppenbarligen inte ha några ungar själv. Tutten man ammar med är ju inte ens "samma" tutte som den vanliga tutten. Man måste ju kunna skilja på funktion och funktion!!! Annars är man bara trög. ;)

    SvaraRadera
  2. Men vilken knäppgök!! Anonym borde ju rimligtvis bli illamående när h*n äter ute då med...
    Såna runda goa kinder lilla Pippi har =) Hoppas du sluter fred med dej själv över amningen, han kommer bli lika fin som Ellioth på ersättning. Huvudsaken är att han växer och slipper ha ont i sin lilla mage
    *kram*

    SvaraRadera
  3. BTW, gillar amningskudden från Ullared ;) Vi har likadan fast i rosa!

    SvaraRadera