tisdag 1 december 2009

Ingen spruta...

Nu sitter vi här hemma bara jag, Mange och Elton. Ellioth vägrade följa med hem, han skulle promt stanna hos mormor och morfar. Och det hade nog ingen av morföräldrarna något emot, speciellt inte morfar för han tyckte gott och väl att Ellioth kunde stanna. Och det behöver han... Han behöver få lite tid för sig själv och bli uppassad utan någon lillebror som stjäl hans uppmärksamhet...Lilla hjärtat, han börjar bli så stor!

Inte kommer jag ha ont i armen imorgon för någon spruta blev det inte. Vi åkte ner till Ljungsbro för att ta den vid 17 när Mange kom hem men då ringlade sig kön lång, UTE... i 3 minusgrader. Åkte ner igen strax innan 19 och då var visserligen kön lite kortare, men den gick fortfarande ute, och temperaturen visade nu 5 minusgrader så jag vägrade. Jag skiter snart i den där jäkla sprutan, för innan jag hinner få den är det säkert redan för sent och influensan är över...För jag tänker då inte stå i någon milslång kö, bland massor människor med tusen baciller, för att få den jäkeln! Nej, då håller jag mig hellre inne!

Nu ska jag göra en sista ansträngning med kalendrar och kort, sen ska det bli sängen tidigt ikväll!

Går det annat än att tokälska den här godsaken?

3 kommentarer:

  1. Jag och Selma köade utomhus i över en timme, har fortfarande inte tinat!!!

    SvaraRadera
  2. Vi köade på US. Eller rättare sagt: UTANFÖR US ingång 47 - askallt!

    SvaraRadera
  3. Näää det gör det verkligen inte...

    SvaraRadera