måndag 10 augusti 2009

Snart kräks jag...

Kort och gott har det här varit en riktig skitdag...
Mina kära graviditetshormoner gör ju inte direkt att jag har mer tålamod! Bitchen på Lidl´s löneavdeling fick iaf bägaren att rinna över, hade jag pratat med henne öga mot öga hade hon fått en kruka i huvudet vill jag lova. De lovade mig att de skulle skicka mitt arbetsgivarintyg i torsdags, vilket skulle betyda att jag skulle haft det senast idag. Det fanns självklart inte något sådant med på posten idag så jag ringde för att kolla så att det var påväg iaf, då svarar pichan: "Det är inte ens någon beställning lagd på ett sådant, vill du att jag ska beställa ett?"
Och ja, eftersom det var ett sådant jag väntade på posten idag så ville jag antagligen ha ett sådant. Då frågade jag hur lång tid det skulle ta och hon svarar att "Det tar väl en vecka..." och jag kontrar med att de kanske kan skynda på det lite eftersom jag redan väntat en månadmen då får jag bara till svar "Det tar en vecka sa jag!"...
Gissa vem som slängde på och stortjöt? Jo, jag. Gravida jag. Jag klarar inte av att ta konflikter. Och jag orkar framförallt inte hålla på med detta längre...Jag börjar bli desperat, vi måste ju ha pengar liksom. Åhh.

Sen har jag ju något annat som ligger och gnager där bak också...Jag fyller ju på onsdag, 25. Skulle fira det med ett kalas på lördag, men då ingen i min släkt (förutom mamma och pappa) "kunde" komma så ställde jag in. Hur pinsamt är det inte när Manges fina släkt kommer och firar mig men ingen av de mina? Nej, då fick det vara. Jag trodde att det var lite speciellt att fylla 25, lite som att fylla jämnt, men tydligen inte?
Det gör mig ledsen.
Det är inte som när man var liten och sket i vilka som kom bara man fick presenterna, nu är det tanken som räknas. Men skitsamma. Det är inte så jäkla viktigt, huvudsaken att min lillfis blir firad...

Nu ska jag hoppa in i duschen och tvätta bort tårarna. Blev ju inte mindre besviken när jag satte på datorn och Manges internetbank stod öppen och han lagt upp en betalning på en parkeringsbot. Han "vågade" inte berätta... Så jävla klantigt, speciellt nu...Pengar...

Godnatt!

Min lillfis idag. När man tar av honom kläderna hos mormor & morfar så tror han att han ska duscha och springer direkt in och ställer sig där...Haha, så söt :) (med kepsen på liksom!)

4 kommentarer:

  1. slappna av, andas... tänk så här:
    - oavsett hur det än går med jobb, pengar osv osv så är det ändå en skitsak kontrat vad du har som är guld värt i ditt liv =)
    jag säger inte att pengar och jobb inte är viktigt, bara att det löser sig till slut och att du under tiden ska njuta av allt det fina du har istället för att lägga tid på att vara beskymrad.. du vet att du/ni klarar er och att det löser sig till slut, så lägg inte för mycket tid på att vara arg och ledsen över det jobbiga utan ta det med en klackspark och se fram imot förändringarna som du har framför dig istället, som sagt.. det löser sig till slut, se fram imot det "slutet" det kommer.. =)

    SvaraRadera
  2. Men så tråkigt att det där med arbetsgivarintyget inte kommer som det ska, och att vara utan pengar är aldrig roligt!.
    Vilken söt unge du har, som tror att han ska få duscha, när man tar av kläderna.
    Hoppas iaf att du får en trevlig födelsedag!
    grattis i förskott, ifall att jag skulle glömma på onsdag, men det tror jag inte att jag gör.
    jag grattar väl dig då på ngt sätt via nätet..
    Kram Ewa

    SvaraRadera
  3. stackars dig gumman:( lovar att om jag bott närmre så hade jag kommit.. Håller verkligen med om att födelsedagar är inte som förr....
    Jag har oxå varit lite bitter på min dag, iingen frulle på sängen och på jobb va där inte många som brydde sig, men ikväll blir de kalas då ska jag va glad! Puss helena

    SvaraRadera
  4. Ellioth är söt :)

    SvaraRadera