fredag 14 augusti 2009

Mitt mammahjärta...

Usch, idag har jag haft ont i mitt mammahjärta flertalet gånger...
Att lämna Ellioth på dagis gör nog ondast. När tårarna sprutar ur ögonen på honom och de andra barnen går hem när han kommer. Igår när Mange kom och hämtade honom hade han skorna på sig. Han hade sett alla andra barn gå hem, så det ville väl han också göra :( Han är alltid sist kvar när vi hämtar honom vid 17...Egentligen skulle vi behöva ha honom där till 18 men det har jag inte hjärta till när jag vet att han är sist kvar redan vid 17.
Idag gick alla andra barn hem när jag lämnade honom vid 15-tiden, så han fick vara ensam kvar med Pillan... Iofs var nog det bara mysigt för de hade gått på långpromenad, lekt i någon lekpark och köpt frukt. Bara han och fröken liksom, så då lär han ju blivit ompysslad.
Jag är ju bara larvig egentligen...För vår lillprins går aldrig långa dagar, bara det att han blir kvar sist. Denna vecka har han gått två timmar per dag, medans vissa andra barn är på dagis 7-17 hela veckor. Nu får jag rycka upp mig :)

Sen är det en mamma med en son på 8-9år som varit inne på jobbet varje dag den här veckan. Pojken ser så sorgsen ut när mamman betalar för sitt sexpack öl varje dag. Idag var hon inne två gånger, den andra gången hade hon med sig ett pantkvitto på 3kr (hon hade antagligen druckit upp den första ölen!) och så köpte hon ett till sexpack. När hon precis hade betalat kom hon ju på att det faktiskt var fredag och frågade den lilla grabben om han kanske ville ha något och han svarade: "Nejdå, det är lugnt mamma..."...
Stackars honom. Sånt gör verkligen ont i ett mammahjärta.
Usch.

Vad som värmde mitt hjärta var att komma hem till en liten fis som vaknat och stod och grät och sträckte armarna mot mig. När jag lyfte upp honom kramade han om mig och vägrade släppa, sen somnade han om i min famn. Samtidigt hade pappsen lagat världens godaste mysmiddag till oss... Kalkon med soltorkade tomater, klyftpotatis, rostade grönsaker, sallad och tzatsiki. Han är bara för bra den karln :)
Nu ska vi mysa upp oss i soffan med chirre och lärre, det händer inte alltför ofta så det ska bli mys.
Imorgon ska dessutom Ellioth sova hos mormor och morfar så vi kan få gå ut och fira min födelsedag...Bio är iaf bokat och vad som händer mer får vi se. Myshelg alltså :)!


Ellioth har precis gett lillberor en puss...<3

3 kommentarer:

  1. Oj, vad din mage växer. Nästan större än min var i slutet. Vad mysigt det ser ut med storebror och lillebror.

    SvaraRadera
  2. Det gör verkligen ont i mammahjärtat när du skrev om mamman du träffat på Lidl flera gånger :(
    Kram kusin K.

    SvaraRadera
  3. Om du ser dom fler gånger så fråga vad dom heter och anmäl till socialen, så mamman kan få hjälp och pojken stöd. Stackars lilla pojke som ska behöva stå ut att leva med en alkoholist till mamma =(

    SvaraRadera