söndag 16 augusti 2009

Innan John Blund kommer till mig...

Jag är inte gjord för att vara gravid, usch.
Visst är det jättemysigt att känna den lille sparka där inne, men allt annat runtomkring, nejtack!
Det värsta är alla hormoner, dom gör mig tokig. Man är tjock, inga kläder passar och man känner sig så ful hela tiden...Ansiktet ser ut som en fotboll så man ser ut som man precis stigit upp ur sängen hela tiden, och som man aldrig gått och lagt sig innan det...
Men sen har något nytt börjat spöka...Jag får liksom helt plötsligt som någon slags ångest. Den kan komma närsom och stannar någon minut. Jag känner mig helt plötsligt som fem år och som om jag är helt ensam och övergiven på något okänt ställe. Jag börjar längta efter Mange (fastän han kanske går precis bredvid, som idag på stan...) och jag vill bara krypa upp i hans famn och gråta...
Det är ungefär samma känsla som när jag var liten och skulle sova borta (vilket jag hatade) och började längta hem efter mamma och pappa, man känner sig sådär otroligt liten!
Usch!
Nu skulle jag bara vilja klämma ut den lille där inne, och få må bra...Fast själva förlossningen är jag livrädd för denna gång, nu när man vet hur det känns.
Känner mig som ett litet barn som står och skriker efter godis och när jag väl får det skriker jag efter nappen. Får jag nappen kastar jag iväg den och skriker efter godis igen...
Jag känner mig så förvirrad!
En fulmorsa...
(Det fina halsbandet jag fick av mina grabbar i födelsedagspresent!)

4 kommentarer:

  1. Lägger ner! DU ÄR INGEN fulmorsa!!! Du är en jättevacker mor!!! Lycka till med allt! Kram Trogen läsare

    SvaraRadera
  2. Lite pepp! Du är skitsnygg - både som gravid och ogravid. Har aldrig varit i sitsen så jag kan heller inte förställa mig vilket hormontroll man blir, men är det i närheten av PMS vet jag precis hur du känner dig. Snart är ni i hamn och du kan njuta av din större familj.

    Har en liten önskan, om du har tid och lust: Thailandsguide! Du verkar ha varit där en himla massa och borde därför ha många tips. Jag och min pojkvän ska dit för första gången öven nyår och behöver veta "do's and don'ts". Vi har flyg bokat till Phuket men vill helst ta oss till något lite lugnare ställe (har nämligen uppfattat Phuket som ett ställe där det är mycket turister och folk - kanske inte stämmer?). Aja, en Sofia's guide to Thailand är mitt önskemål =)

    //Malin - trogen läsare men inte så trogen kommenterare

    SvaraRadera
  3. Du är en ASSNYGG morsa!!!

    SvaraRadera
  4. Men lilla du man är ju fin när man är gravid man har ju en anledning att vara tjock...Hoppas att du kan få njuta av sista tiden det unnar jag dej verkligen :D du skulle se mej nu så skulle du se hur fin du är.Jag har en vagel i ögat så det ser ut som jag bara har ett halft öga och det är rött.. och jag går mde stor hallsduk och kan knappt vrida huvudet sedan min skit axel hoppa ur led jag är så snygg...

    SvaraRadera