lördag 15 augusti 2009

Här var det inte på en räkmacka inte!

Allt fortsätter gå vägen för oss såklart, eller var det tvärtom?
Köpte Aftonbladet idag där man kunde läsa detta:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/nyatuffasverige/article5646599.ab...
Nu har inte Unionen (min a-kassa) 7 veckors handläggningstid längre, utan 10 veckor...Jippi! Jag som inte ens fått in mina papper ännu. Detta betyder att jag säkerligen kommer få mammapenning med Elton innan jag får a-kassa...

Sen bokade vi ju bio till ikväll, skulle gå och se Baksmällan och vad tror ni händer? Jo, Manges mobil ringer och rösten i andra änden förklarar att bioduken i den salongen vi ska gå tyvärr är trasig...
Allt, verkligen ALLT, går emot oss nu.
Blä!

Blir till att se Sommaren med Göran istället, en film jag inte alls var sugen på...Men har man bokat barnvakt och allt så får man väl ta vad som finns!?
Vad som är positivt är iaf att vi nyss blev bjudna på middag på stan av Ellioths farmor och farfar. Det blev en varsin plankstek på Platå och det var tokigt gott :)

Nu ska vi börja myset här :) Hoppas bara min jobbiga känsla av att vi glömt Ellioth någonstans försvinner snart...Jag är verkligen inte van att vara ifrån honom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar