fredag 30 januari 2015

Skrikfest


Såhär har det sett ut i princip hela dagen. Oskyldig, och tyst som en liten mus har han sovit. Det var andra bullar inatt... Från 23-02 skrek han som en stucken gris. Sådär hjärtskärande att mina tårar rann och jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Han var så himla hungrig men hade så ont i magen vilket var världens sämsta kombo då han spände sig så pass och skrek att han inte fann ro att ta bröstet. Tillslut, helt utmattad, sög han tag och jag fick sitta som en ostbåge och amma i någon halvtimme. Jag vågade inte röra mig en millimeter ifall han skulle tappa taget. Därefter sov vi fram till 06, skrikfest en halvtimme, amning och sedan sov jag och Elvis till 9 medan M och Elton följde Ellioth till skolan. Därefter tog vi en lugn morgon med lite plock, tvätt och mys innan vi hela familjen gick och hämtade Ellioth i skolan vid 13. Vi stannade och lekte på skolgården en stund innan vi gick hem och åt mellis. Strax innan 16 drog de stora grabbarna iväg på innebandyträning och under tiden fastnade jag och Elvis på soffan. Vi såg ett avsnitt av Sjukhuset och sedan somnade vi gott och sov i över en timme, Elvis som en liten groda på min mage <3

Nu ikväll har vi ätit en god middag och nu har vi fredagsmys framför Fångarna på fortet. Elvis sover naken i min famn efter en liten fotosession jag styrde upp. Ni ska få se imorgon!

Annars måste jag komma ihåg och visa er en fin mobil jag vann på Instagram samma dag som Elvis kom till oss!
Och i all denna bebislycka var jag vansinnig igår när jag hämtade Ellioth på skolan då han inte hade några stövlar, de var puts väck borta! Han har fortfarande inga stövlar men mysteriet är halvt löst iaf... En av Ellioths stövlar är tydligen hos någon Max och en annan hos en Oskar. Det är vad vi tror iaf. Vi får väl se om vi kan få fram dem i början av nästa vecka! Jag är sååå trött på denna oordning som råder nere på skolan!

Och Elvis vikt, mest för det är kul för mig själv att komma ihåg. Födelsevikt: 3240 g. Vikt i tisdags: 3050 g, vikt igår: 3060 g. Det har ju vänt iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar