måndag 5 januari 2015

Gravidsjuk


Snälla skjut mig! Efter en gårdag i tårar, en kväll i tårar och en natt i tårar ringde jag imorse Kvinnohälsan! Jag hade ställt klockan på 7 för att ringa och när jag ringde 7.15 sa en röst: "...våra telefontider är vardagar 08.00 till..." så jag ställde om klockan och ringde igen vid 7.45. Då säger rösten i luren: "Vår telefonkö är fylld för dagen återkom igen nästkommande vardag!". Och hur den ekvationen går ihop får ni fråga någon annan... Ilsken som ett bi ringde jag istället Landstingets växel och tvingade dem ringa förbi Kvinnohälsans telefonkö. Står man bars på sig går allt för jag fick prata med en barnmorska på Kvinnohälsan. Hon bokade in mig på en återbudstid till en läkare och ingen var gladare än jag. Vid 10.45 fick jag träffa doktor Erik vilken jag fick fläka upp mig för. Jag som älskar gynstolar och speciellt när män tvingar upp mig, NOT. Men det gick det med, M var med och höll mig i handen medan morfar barnvaktade barnen. Nu har jag fått diverse salvor och bedövningsmedel så trots tårar nu under eftermiddagen hoppas vi på en bra natt! :/

Efter läkarbesöket släppte M av mig på Maxi medan han åkte och hämtade grabbarna i Ljungsbro. Det tog sin lilla tid att storhandla idag då jag får sådana jäkla sammandragningar för varje steg jag tar. Fick hänga över vagnen och flåsa. 2500 kronor fattigare kom iaf man och barn och hämtade upp mig. Vi åkte Mc Drive för att köpa mat till kidsen och åkte sedan förbi nya Thaihaket i Tornby för att köpa lunch till oss. Vi tog med maten och åt hemma och man får ju så mycket att vi har till lunch imorgon också! Sjukt gott var det dessutom!

Nu har grabbarna fart till tippen och jag har krupit upp i sängen med en tidning. Försöka vila lite var det ja!

Fick hem två nyklippta killar från Ljungsbro förut. Mormor hade passat på att klippa dem när jag var hos doktorn <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar