torsdag 15 januari 2015

Bra dag, dålig kväll!


Den här dagen började bra. Mange körde barnen till skolan och förskolan och jag fick fortsätta sova. Är inne i en sådan där rolig period med kass sömn igen. Bebis kör cirkus, foglossning from hell, kissblåsa som ska tömmas 111 gånger... Skjut mig! Försöker blunda för det och fokusera på målet, nästa fredag...!

Mange hämtade upp mig vid 10.30 då jag hade min sista tid hos barnmorskan vid 11 idag. Min bm var dock sjuk så fick en annan dam... Det positiva var ju att hon haffade en läkare för att få hjälp med att lindra "min ena" smärta. Dock var hon ju så virrig att jag varken fick veta blodtryck eller bebisens hjärtslag. Dessutom sa hon att bebisen inte var fixerad, men det sa ju min barnmorska förra gången liksom :/? Läkaren sa i alla fall att jag nästan garanterat blir igångsatt nästa fredag då de tar hänsyn till alla mina krämpor också. Skulle jag vara jätteomogen lägger de nog på en gel på min livmodertapp och så får jag komma tillbaka dagen efter! Jag börjar se slutet...

Fortsatte ner på stan där jag mötte upp Emma för en lunch. Vi käkade pastabuffé på Santinis och det var så satans gott att jag funderar på att ragga upp en lunchdejt till imorgon och gå dit igen. Typ på mån, tis, ons och tors också :) Det är väl bra att ladda med pasta till en förlossning? ;-) Jag tog även ett varv på POP och ett på Lindex innan jag gick inom Apoteket för att hämta ut nytt läkemedel jag fick på recept idag innan jag tog bussen hem. Satte mig på soffan i en halvtimme innan det var dags att hämta hem kidsen. Elton hade skött sig exemplariskt även idag och när jag hämtade honom satt han och plonkade på en gitarr med sin nya pedagog (som han varit nonchalant mot tidigare). Mitt hjärta smälte lite <3

Väl hemma fick vi lite besök av mormor och morfar och sedan var tanken att hela familjen skulle bege sig iväg på öppet hus på skolan, eftersom Elton börjar förskoleklass efter sommaren, men jag fick sådär ont i magen igen och blev kvar hemma. De kom sedan hem med pizza och efter det fick jag sådana där förvärkar igen (som igår), det i kombo med foglossningen är ett rent helvete så jag har legat ihopkrupen som en boll i sängen och gråtit den senaste timmen. Nu känns det dock aningen bättre så jag ska passa på att slänga mig i duschen! Bra dag, dålig kväll! :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar