lördag 10 januari 2015

Hat



Jag finner det så intressant hur vissa människor fungerar... Jag har min blogg, jag har mitt namn bakom den och jag har åsikter. När jag uttrycker mina åsikter på bloggen blir det automatiskt så att JAG då står bakom det jag tycker, jag står upp för det! Sedan trillar det in "anonyma" (man är ALDRIG anonym på nätet, tänk på det! Jag har exempelvis en tjänst där jag ser vilka som besöker min blogg, dagligen...!) kommentarer där personer tar sig rätten att påpeka saker (oftast mindre trevliga!) om mig, stå för den åsikten då! Ni tar er rätten att tycka på ett visst sätt medan jag inte får? 

Och hörrni?! Varför läser man en persons blogg om man bara stör sig på vad personen skriver? Eller om man hatar personen ifråga? Lägg energin på något annat istället! 

Jag hittade ett så bra citat på Facebook häromdagen...:
"...Det är inte våra medmänniskor som är våra fiender. Det är hatet som är vår fiende...". -Malena Ernman

Och med det vill jag säga: Sprid kärlek och slösa inte energi på hat! INGEN vinner på att göra tvärtom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar