lördag 17 januari 2015

Bollen


Seriöst, nu har jag gått upp så mycket att mitt ansikte förvandlats till en boll. Alltså om jag inte spänner upp ögonen så ser jag typ inte ut genom springorna, haha! Aja, nu ska jag förhoppningsvis bara vara såhär tjock en vecka till och sedan blir det till att börja motionera (medan jag ammar) och sedan lite bantning på det!

Vaknade imorse i panik! Jag har ju fasen inte tänkt på att det finns en liten risk att jag föder tidigare och att vi faktiskt behöver barnvakt då. Tills nu har vi ju haft mormor och morfar på standby men de drar till Stockholm imorgon och vidare till Thailand på måndag (så mycket ville de träffa sitt barnbarn, haha!) och till fredag har jag ju skaffat barnvakt, men nu och fram tills dess, nä...?! Började fundera imorse och alla jobbar ju liksom så om vi behöver dra till förlossningen mitt i natten och tex närmsta grannen behöver komma över så måste ju de till jobbet på morgonen. Bästa Linn har ju lovat ställa upp men om vi ska köra kidsen till Sturefors är ju det typ en timme tur och retur och då kanske jag redan fött i bilen :/ Men så har vi ju Fanny som lovade ställa upp <3 Hon kan vara här på någon halvtimme på natten och sen kan ju hon ta med ungarna till jobbet på morgonen (hon jobbar ju på samma förskola som mig). Blir det förlossning på dagen får Mange åka hem och sova med grabbarna så stannar jag på BB ensam. Vilket jäkla pussel :/ Nä, vi satsar på fredag och ingen annan dag tycker jag, den dagen är planerad in i minsta detalj :)

Var nere på Tornby idag en sväng då M var tvungen att åka inom Systembolaget och vi behövde komplettera några saker på Maxi. Och Maxi sen, KAOS. Vi satt kvar i bilen och jag höll på att använda upp gasen i signalhornet och fick fasen kramp i fingret av alla "fuck you" jag var tvungen att ge. Folk var helt rabiata, tappade förståndet och glömde att de hade en ratt på bilen. De tyckte jag stod ivägen vilket jag verkligen inte gjorde så när de var sviniga mot mig var jag ju tvungen att hutta tillbaka. Det var galet iaf, värre än dagarna innan jul. Och att sen ge sig på en höggravid kvinna...NÄ!

Nu får vi snart gäster så jag ska börja duka lite! Trevlig lördagkväll hörrni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar