torsdag 8 januari 2015

Nattinlägg


<3

04.39, torsdag morgon. ÅNGEST. Det tillsammans med den värsta tröttheten jag någonsin känt.
Den här mardrömsnatten började 00.55, jo då hade jag sovit några timmar och behövde gå upp och kissa. Näsan var helt igentäppt så en dos nässpray och så kröp jag ner och somnade igen. 01.13, vaknar och är kissnödig IGEN. Efter en kiss ligger jag inte skönt på något sätt alls. Magen gör ont och bebisen har disco. Lyckas somna för att vakna 01.30, på rygg, med världens andnöd och yrsel. Minns då att min barnmorska berättat att det är farligt att ligga på rygg med utsträckta ben. Bebis trycker på kroppspulsåder och lungor. Efter det kan jag inte somna och ligger och blir så jäkla frustrerad. Kollar på klockan som blivit 03.30, sedan sover jag en stund, ända till 03.55. Då vaknar jag med jordens halsbränna. Jag går upp och kissar igen och när jag lägger mig känns det som det brinner i halsen. Börjar gråta av utmattning vilket väcker M som snällt går upp och fixar Losec och isvatten. Jag får panik av att ligga och stirra i mörkret så vi tänder. M masserar mig en stund men somnar ganska snabbt. Bebisen snurrar runt i magen som för att göra mig påmind om varför jag har alla krämpor. När jag knaprar på min is känns det som hen ska gräva sig ut ur min snippa så jag får låta bli den där isen. Redan har hen ett övertag över sin mamma.
Gårdagsnatten var i princip likadan med jordens halsbränna trots att jag tog Losec innan jag lade mig, så ja nu har jag ångest för nästa natt... Nähä, nu har klockan hunnit bli 04.55, MÅSTE FÖRSÖKA SOVA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar