måndag 19 januari 2015

Aurorasamtal


Hello Superman? :) Han är så rolig <3

Hur tror ni det gick med det där receptet på tabletterna? Haha, min vanliga tur... M var hemom och hämtade mitt leg för att hämta tabletterna på Apoteket här där vi bor. De stänger 17 och han var väl där 16.45 för att få beskedet att det inte kommit in något recept. Jag ringer förlossningen igen och får prata med en annan gullig barnmorska, som ska haffa den andra barnmorskan och höra av sig. Kunde hon inte lösa ett recept skulle jag få komma dit och hämta tabletter till kvällen. Hon ringde upp efter 3 min och ursäktade den andra bm som glömt men inom en kvart skulle jag ha receptet. Men då var ju Apoteket stängt så då fick jag skynda till näst närmsta apotek som stängde en timme senare :) Hoppas verkligen jag kan sova på dem där tabletterna nu!

Imorgon ska jag upp till sjukhuset för ett samtal på Aurorakliniken. När jag var hos min barnmorska för två veckor sedan blev hon lite orolig för mig och skickade en remiss. Nu har de mycket där uppe så jag skulle inte hoppas på något men förra veckan ringde det en dam därifrån och erbjöd mig en tid, vilket känns riktigt bra! Nu ska jag få prata ut om min rädsla att tappa kontrollen, att kanske inte kunna hantera smärtan eller att behöva akutsnittas. Jag är fan bäst på att skrämma upp mig själv genom diverse program och historier. Jag har fixat det här två gånger så varför skulle jag inte fixa det nu? Jo, men då tänker ju jag självklart att jag kan ju inte få tre "lätta" förlossningar, någon måste ju gå fel... Störd? Bara lite va? Aja, imorgon får jag förhoppningsvis lite förlossningsstatistik att analysera :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar