lördag 3 januari 2015

Fixerad

Gårdagens besök hos barnmorskan var fantastiskt! Hon är ju en så fantastisk människa och ger alltid det lilla extra. Vi lyssnade på bebisens hjärta (144 slag/min) och efter det rullade hon in sin ultraljudsapparat och vi fick "hälsa på" hos grodan en gång till <3 Bebisen är fixerad och ligger låååångt ner i mitt bäcken och därav vågade hon inte känna på mig om jag var öppen för något för det skulle ju riskera att dra igång förlossningen. Vi fick datum för bedömning, 23/1 klockan 8.00, och hoppas självklart på bebis den dagen. Dock kan det ju dröja veckor efter det, om jag inte skulle vara mogen, men vi håller tummarna för den 23:e helt enkelt! Vi ska även skicka lite restriktioner till den där förlossningsavdelningen då de har en och annan personal som inte är vidare professionella i sin yrkesroll. Men det löses ju lätt!

Igår fick lite vår flytta in i mitt sovrum (och kök!). Tulpanerna passar jättebra ihop med stjärnan i fönstret :D

Elton har ju fått ett nytt STUVA-skåp i sitt rum där båda grabbarnas ihopbyggda Lego-figurer har fått flytta in. Tidigare har allt Lego stått framme och jag har ju gått bananas varje gång jag ska städa/damma och måste flytta på varje liten pinal. Detta blev så mycket bättre!

Ellioth fick en STUVA-låda i sitt rum där alla utklädningskläder och vapen numer förvaras. Nu slipper vi ha backar med massor svärd som sticker ut både hit och dit och som man fastnar i när man går förbi. Två pompoms har fått flytta upp i ena hörnet av rummet också (även i lillebrors rum), lite färgglatt sådär! Nu längtar jag bara efter de nya gardinerna och de nya kuddfodralen så blir det superfint i rummen!

Idag ska jag nog ta mig en liten sväng på stan. Bland annat behöver jag inhandla amningstoppar. Om jag ammar kommer jag ju behöva sova med bh på mig (åååångest!) och då vill jag ha något mjukt och skönt! Bebis behöver även få lite fler par strumpor (och egentligen kläder också, men det får ju vänta till vi vet kön...)... Och sen är det väl sista chansen på rätt länge som jag kan strosa på stan ensam utan tidspress (med en hungrig bebis hemma!)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar